handdator

Visa fullständig version : Bluecard



B Nice
2003-09-03, 09:09
Vilka koder skall användas för att remota ett bluecard?


:?: :?: :?:

Michelangelo
2003-09-03, 17:09
Jag gissar på att det e samma som Silver/Greencard koderna..

B Nice
2003-09-03, 22:34
Har nu börjat att experimentera men får det ej att funka.
De kort som funkerar för mig via remote är givetvis GK och Fun. Jag får ej Bluecard, Silvercard och Greencard att fungera via remote. Och ja, jag använder rätt koder, osäker med Bluecard. Kan jag ha knappat in dem fel tro?
Det är bara remote som inte fungerar, Au går perfekt.

Michelangelo
2003-09-04, 09:43
Har du rätt filer??
kanske e dem som krånglar....

T-bird
2003-09-04, 13:50
Vad man har för kort spelar igentligen ingen roll, det som gäller är vilka filer som ligger på kortet.

Olika filer har olika syntax för remote (om det överhuvud taget stödjer det)

Alla orginal releaser av hex filer har en readme.txt som talar om vilka funktioner filerna har.

Så kontentan av detta är att om du inte vet vad det är för filer på kortet, så är det ingen som kan ge att säkert svar.

B Nice
2003-09-05, 07:17
Jag har droppat en egengjord provider.txt i Morphex och skapat följande filer. Silvercard/Greencard, Bluecard (Geoo32+) och Bluecard (AU). Silver/Green TS2 och TSMK5 får jag ej att fungera med CH.
Och som jag sa det fungerar perfect med AU så jag tror inte att jag skapat provider.txt fel.

B Nice
2003-09-06, 00:28
Jag får inte remote att fungera hur jag än gör. Jag skapar egna filer och jag använder filerna i Morphex.
Är det någon som vet var det finns färdiga Remote och AU/Remote filer för de ovannämda korten.

B Nice
2003-09-07, 18:18
Problemet löst.
Hittade bin filer gjorda i ethereal för TPS med tillhörande PIC filer för GK, Bluecard, Greencard och silvercard. Det enda som som behövdes göra var att editera dem till ComHem.

Använder nu GK koderna till samtliga kort.