handdator

Visa fullständig version : VU intern läsare + Via + HD



Myrmidon
2015-03-29, 21:14
Snabb fråga då det är dags att lämna DM-Skeppet.

Kommer byta burk o kör OpenPli som nu verkar ha ett schyst stöd för VU.

Kan man köra Viasat kortet i den interna läsaren utan risk för att bränna kortet som man kan med DM ?
kör nu med USB-läsare o vill skippa den.

Vilken burk bör man satsa på om man även vill ha HD (canal digital, har inte hwkey på via) samt prisvärd ?

ricki
2015-03-29, 23:07
Den som söker han finner, allt finns redan beskrivet flera gånger.

macuser
2015-03-30, 02:04
Vilken burk bör man satsa på om man även vill ha HD, samt prisvärd ?

Alla Vu+ har stöd för HD-upplösning. Förenklat kan man säga: Mer RAM och högre klockfrekvens -> bättre flyt.

2315

Solo2 eller Duo2 beroende av hur mycket du vill lägga. Annars SoloSE eller Zero för något billigare eller fysiskt mindre.

Personligen skulle jag dock rekommendera imagen Black Hole framför OpenPLi på Vu+boxar.

Myrmidon
2015-03-31, 19:42
Kan man köra Viasat kortet på alla VU-burkarna utan att bränna kortet?

Myrmidon
2015-03-31, 19:44
Samt, vilka fördelar ser du med BlackHole ?
Har den Oscam etc tillgängligt genom downloadmenyn ?

atomized
2015-03-31, 20:05
Samt, vilka fördelar ser du med BlackHole ?
Har den Oscam etc tillgängligt genom downloadmenyn ?
Blackhole är närmare originalimage för Vu+ och kommer först med nya features, drivers m.m. Dessutom är den oerhört stabil och bra fungerande.

Inga softcams finns medskickade eller är nedladdningsbara från menyerna i Blackhole. Blackhole har gjort så för att inte komma i strid med lagstiftning i olika länder. Man måste själv leta upp en installationsfil för den cam man vill köra. Vi har installationsfil för CCcam i filarkivet.

frosthans42
2015-04-24, 07:51
När det gäller en så är väl DM med LT-IMG outstanding. Upp till 14 dagar. Skulle vara bra om detta gick att få i BH-IMG i Du.2.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

frosthans42
2015-04-24, 07:52
Skall gälla EPG

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

macuser
2015-04-24, 11:57
Skickar operatören ut två veckors EPG då? Det är inte någon xmltv-lösning? I så fall fungerar det ju även i BH.

atomized
2015-04-24, 12:12
Jag kör med Blackhole på min Duo2. Jag har en timer som zappar till Motors TV varje natt. På så sätt har jag alltid uppdaterad EPG för en 5-6 dagar framåt.
Det går nog att få längre EPG också genom att använda tjänster på nätet men jag har inte gett mig på att prova det. Är tillräckligt nöjd med det jag har.

Edit:
Jag kör Canal Digital via satellit.

Rolsten
2015-04-24, 19:42
Jag kör med Blackhole på min Duo2. Jag har en timer som zappar till Motors TV varje natt. På så sätt har jag alltid uppdaterad EPG för en 5-6 dagar framåt.
Jag gjorde detsamma på mina föräldrars Solo2. Problemet var bara att zaptimern startade tv:n mitt i natten. (hdmi-cec aktiverat för enklare av/på)
Det var inte uppskattat :o

on topic. CrossEPG bör väl klara allt som sägs i tidigare inlägg.

rodak
2015-04-24, 23:09
Det där med att blackhole kommer snabbare med nya drivers stämmer inte längre. Openpli har numera ett gott samarbete med Vu+.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk