handdator

Visa fullständig version : Vu+ Duo2 smartwi hittare ej kort



gurra_b
2015-06-13, 09:50
Har skaffat en VU+ Duo2 som jag lagt Open Pli 4 i , funkar kanon .. men ... kör CCcam 2.3.0 och fungerar perfekt med orginal TV-kortet , har en SmartWi liggande som jag kör ibland och Vu'n hittar inte SmartWi kortet. har testat lite olika Softcams men ingen hittar kortet , säger bara att det inte finns eller är ett felaktigt kort , SmartWin'n med kort fungerar i mina andra boxar så det är inget fel på den .. tips ...

atomized
2015-06-13, 09:57
Jag har aldrig pillat med Smartwi själv men efter vad jag läst finns det olika inställningar du kan göra på Smartwi. Troligen nåt sånt som behövs.

jo1
2015-06-13, 16:09
vilka andra boxar är det och vad kör du mjukvara på smartwii? vilken version ?

gurra_b
2015-06-14, 09:31
Kör en Sagem , en Dilog och Samsung smart TV.... bara att plugga in korten i dom fungerar direkt , kan köra Smartwi'n i VU'n men måste då använda CA-modul , fungerar ej med Softcam , med Softcam fungerar bara Orginalkortet. Är en SmartWi light ed mjukvaran som följde med.

jo1
2015-06-14, 10:18
testa och uppdatera smartwii till nyaste mjukvaran

gurra_b
2015-06-19, 21:35
har gjort det , känner överhuvud taget inte att det sitter ett kort i den

micklarn
2015-06-20, 09:39
Om du stoppar smartwikortet i en CA-modul så funkar det även på din VU+. Då används inte softcamen för det kortet. Kräver omstart av Enigma.

Får du "card system not supported" med softcam måste du ändra klockfrekvensen på ditt Smartwikort. Här har det diskuterats tidigare.
http://www.comhit.net/showthread.php/36964-Smartwi-I-klientkort-till-OSCAM?highlight=smartwi (http://www.comhit.net/showthread.php/36964-Smartwi-I-klientkort-till-OSCAM?highlight=smartwi)

gurra_b
2015-06-21, 19:08
VU'n reagerar överhuvudtaget inte på att jag sätter i ett kort , inga meddelanden alls :-(
Vet ju att orginalkortet fungerar i sloten med oscam ... kan det vara så att smartwi - kortet inte passar riktigt i sloten ?

atomized
2015-06-21, 21:03
VU'n reagerar överhuvudtaget inte på att jag sätter i ett kort , inga meddelanden alls :-(
Vet ju att orginalkortet fungerar i sloten med oscam ... kan det vara så att smartwi - kortet inte passar riktigt i sloten ?
Det kan möjligen vara så att du inte lyckats trycka in kortet ordentligt. Ibland kan det vara extra trögt att få in kortet den sista halvcentimetern.