handdator

Visa fullständig version : Showtime, Silver och Star! försvinner i Norden



joakim95
2015-06-24, 12:03
Turner Broadcasting har beslutat att sluta sända Showtime, Silver och Star! den 15e Juli.

Frågan är vad som kommer att ersätta dessa kanaler ?

Boxer kommer att ersätta Silver med barnkanalen Boomerang.

Leatherface
2015-06-24, 12:33
Fick svar från Bredbandsbolaget iaf att det inte finns några planer idag på ersätta dom.

rolrn
2015-06-24, 13:10
Är väl knappast många som saknar dessa skitkanaler?

Leatherface
2015-06-24, 13:12
Showtime och Silver gillade jag men den senare saknas ändå hos BBB
Turner ska ju satsa mer på resterande kanaler kanske en del av filmerna kommer i bla TNT och att en HD kanal för TNT startas.

swedane
2015-06-24, 17:13
Samma gällar för comhem. Inget om ersättningskanaler.

joakim95
2015-06-24, 21:14
Jag har frågat Canal digital men dom vet inte i nuläget vilka kanaler kommer att ersätta Showtime och Star!.

nicolito
2015-06-25, 10:31
Släpp parningen på Fotboll och hockey hd så är allt förlåtet...

gillette
2015-06-25, 17:15
Kommer det bli en prissänkning tror ni? :)

Leatherface
2015-06-25, 17:25
Dom kanske ser det som kompensation att Discovery och TLC blir HD den 24 Augusti.

OA
2015-06-25, 20:19
Och Discovery World kommer till familjepaketet i juli

DennisOlof
2015-06-25, 21:46
Vore inte helt fel om CD kunde sända TV6 HD eller TV10 för dessa kanaler finns ju bara hos Viasat. Men det lär nog inte bli så. Dom kan ju ersätta Star! med E! istället. Jag tittade en del på Star! men showtime och silver, nej. Filmerna var helt enkelt för dåliga där och ointressanta.

Eller så vore det fint om "Discovery Showcase" eller om det var "Discovery World", kunde bli tillgängliga med familjepaketet. Skulle inte vara helt fel med "euronews" för den delen. Plocka också bort SDTV varianterna av TV3, TV4 och Kanal5 varför sänder man samma kanaler på två platser, nu har ju alla skaffat HDTV tycker jag, om inte, man kan fortfarande titta på HD kanalerna på en SDTV.

0A, va gör det. NAJS, det är den kanalen jag saknat mest, förut var ju Sciense kanalen usel, men till slut blev kanalen rätt anpassad, såg helt sjukt på på min TV förut. Nej, om det är någon kanal CD behöver fixa så är det ju TV6 HD.

Vore inte helt fel om dom också kunde sända ut flera radiokanaler som Viasat gör, typ bandit och lite annat, radio är så fränt över satellit, grymt bra ljud och aldrig några störningar eller droppad connection till servern osv.

Drejjmit
2015-06-26, 20:32
Dom kanske ser det som kompensation att Discovery och TLC blir HD den 24 Augusti.

Finns det källa på det? Inte för jag misstror dig men vore kul att få det bekräftat =)

Leatherface
2015-06-26, 20:34
http://www.telenorsat.com/satellites-teleports/satellite-service-data/1-west-info-board/

DennisOlof
2015-06-27, 08:41
Men discovery är redan HD, eller vissa kanaler. Men att TLC ska bli HD, vore fint.

Det gör inget om kanaler försvinner eller läggs ner, så länge vi fortsätter och får fler och fler kanaler i HD. Däremot kan jag inte förstå varför CD fortsätter sända TV3 och Kanal5 som SDTV kanaler. Bort med dubbelsändning av kanaler. Men Star! kanalen finns ju kvar på CD via satellit, eller är det bara fördröjning som gör att den inte försvunnit ännu ?

Verkar som det är Discovery (S) som går till HD, och även TLC går till HD, Discovery Science går till MPEG4 (snyft varför inte HD).

Snälla CD flera kanaler i HD nu :D

joakim95
2015-06-27, 10:31
Men discovery är redan HD, eller vissa kanaler. Men att TLC ska bli HD, vore fint.

Det gör inget om kanaler försvinner eller läggs ner, så länge vi fortsätter och får fler och fler kanaler i HD. Däremot kan jag inte förstå varför CD fortsätter sända TV3 och Kanal5 som SDTV kanaler. Bort med dubbelsändning av kanaler. Men Star! kanalen finns ju kvar på CD via satellit, eller är det bara fördröjning som gör att den inte försvunnit ännu ?

Verkar som det är Discovery (S) som går till HD, och även TLC går till HD, Discovery Science går till MPEG4 (snyft varför inte HD).

Snälla CD flera kanaler i HD nu :DLäs mitt första inlägg så ser du datumet när Star! försvinner.
Discovery HD Showcase är den enda Discovery HD kanalen, tror dock att Discovery (S) kommer att sända dubbelt med Discovery (S) HD samma med TLC.

Varför man sänder vissa kanaler dubbelt kan ha med tittarantalet om det är fortfarande många som tittar på SD versionen så låter dom dem vara kvar.

Leatherface
2015-06-27, 13:01
Men discovery är redan HD, eller vissa kanaler. Men att TLC ska bli HD, vore fint.


Det gör inget om kanaler försvinner eller läggs ner, så länge vi fortsätter och får fler och fler kanaler i HD. Däremot kan jag inte förstå varför CD fortsätter sända TV3 och Kanal5 som SDTV kanaler. Bort med dubbelsändning av kanaler. Men Star! kanalen finns ju kvar på CD via satellit, eller är det bara fördröjning som gör att den inte försvunnit ännu ?


Verkar som det är Discovery (S) som går till HD, och även TLC går till HD, Discovery Science går till MPEG4 (snyft varför inte HD).


Snälla CD flera kanaler i HD nu
Nej Discovery HD Showcase är HD men Discovery Channel är bara SD och är inte samma kanal.
Att TV3 och Kanal 5 bla fortsätter i SD beror på att många fortfara sitter med gamla boxar så just dom kanalerna blir dom sista som gör över till enbart HD skulle jag tro.
Att Discovery Science och Discovery World enbart går över till MPEG4 är väl mer ett beslut av Discovery och inte CD.
Hade hellre själv haft Sciende i HD än TLC.

Leatherface
2015-06-27, 13:06
Läs mitt första inlägg så ser du datumet när Star! försvinner.
Discovery HD Showcase är den enda Discovery HD kanalen, tror dock att Discovery (S) kommer att sända dubbelt med Discovery (S) HD samma med TLC.

Varför man sänder vissa kanaler dubbelt kan ha med tittarantalet om det är fortfarande många som tittar på SD versionen så låter dom dem vara kvar.
Om du läser infon på min länk så ser du att SD versionerna av Discovery och TLC försvinner men sänds dubbelt fram till Mars 2016 så SD versionerna finns kvar fram till dess.

DennisOlof
2015-06-27, 16:55
Leatherface, jo Discovery Science i HD är ju att föredra framför TLC, det förstår ju dom flesta här varför.

I övrigt är det ju trevligt med HD, synd dock att dom borde sätta ner foten mer för just TV3 och Kanal5 och ta bort dessa, tycker folk vid det här laget borde fixat en HD-box, kan ju inte vara många kvar med SD-Boxarna, det var ju bra länge sedan CD började med sina svarta boxar som fixade HD. Det går ju utmärkt titta på HD kanalen på en vanlig tjock-TV för dem som har kvar den. Men dom kanske väljer att avvakta ändå, eller så finns det inte något behov ännu, jag kan dock inte tänka mig att man fortsätter så länge till med dessa SD-kanaler när man skickar ut dem i HD.

Vi får väl se vad som händer, spännande i alla fall att det blir med HD kanaler :D

Min favoritkanal som numera sänder i HD är Travel Channel, i övrigt är det ju discovery grejerna, history och natgeo osv. Svenska TV-kanaler, äsch, tittar inte ens längre på dom.

Leatherface
2015-06-27, 18:21
Vet många som fortfarande sitter med fallfärdiga gamla boxar.
Alla är inte lika teknikintresserade som vi utan dom vill bara det ska funka och nöjer sig med sunkig SD bild.
Däremot kan jag ju tycka man kunde erbjuda gratis boxar till alla som fortfarande inte bytt upp sig då det borde vara billigare än ta upp mer plats på satelliten än nödvändigt.

MrPotatoHead
2015-06-27, 18:27
Att matkoh är en bot visste vi ju redan. Men börjar ju undra om inte DennisOlof också är en bot, alternativt papegoja :D

atomized
2015-06-27, 18:30
Det finns en fördel med att kanaler sänds i SD och det är om man spelar in. En inspelning i SD tar mycket mindre plats och det går fint att spela in tre eller fyra SD-kanaler samtidigt om det är kanalkrockar.
I vårt hushåll spelar vi in mycket TV-program och tittar på senare, då kan vi också spola förbi reklamen. :)

Visst går det att spela in i HD också men det kräver mer av utrustningen och det blir tyngre att snabbspola o.s.v. Så är man nöjd med bildkvaliten i SD och vill förenkla inspelandet så brukar jag huvudsakligen spela in i SD.

Leatherface
2015-06-27, 18:58
Det går också se på playkanalerna med Kodi helt reklamfritt med :)

joakim95
2015-06-27, 22:45
Min favoritkanal som numera sänder i HD är Travel Channel, i övrigt är det ju discovery grejerna, history och natgeo osv. Svenska TV-kanaler, äsch, tittar inte ens längre på dom. Travel Channel är alls lika bra som den var bara för något år sedan, oftast visar dom program som inte har med resor att göra.

Samma gäller History Channel tex den nya serien Alone dom tävlar om vem som kan leva ensam i vildmarken längst, vad har det med historia att göra ?

maur
2015-07-14, 02:20
Kommer det bli en prissänkning tror ni? :)

Det tror jag tyvärr inte att det kommer att bli. :( Men jag tycker och hoppas att det blir det för nu försvinner kanaler som man betalar för och då borde det sänkas lika mycket som värdet av kanalerna. :)

DennisOlof
2015-07-14, 22:34
Imorgon ryker kanalerna, bah, ge oss discovery world, det är den enda discovery kanalen som inte finns med i familjepaketet. Lite trist att star försvinner för min egen del, ingen jättebra kanal direkt men dom hade lite trevliga program i alla fall.

T.ex. Eat Street där man testade food trucks, och även lite annat tjat. Fast det är klart i det stora hela egentligen mest skit på kanalen.

lundberg.nitta
2015-07-15, 08:09
Det går också se på playkanalerna med Kodi helt reklamfritt med :)
Hur gör man?


Skickat från min 2709_v92_jbla828 via Tapatalk

deas
2015-07-15, 11:53
Hur gör man?


Skickat från min 2709_v92_jbla828 via Tapatalk

Gå in under video och tillägg så kan du ladda ner massa extra appar för att streama tv3play kanal5play m.fl.

DennisOlof
2015-07-15, 18:17
deas men det är väl bara sådant som finns i deras arkiv och är gratis. Annars måste man väl betala.

Vilka kanaler har play appar då ? Tänkte lägga in i android på min nalle.

deas
2015-07-15, 20:05
Nu syftade jag på de som har play kanaler, som jag sa så finns hela TV3 serien med både sverige, norge och danmark. Plockar ju direkt från deras sida så ja det som är gratis är det som finns, det finns ju premium delar också men dessa kan jag inte uttala mig om.

atomized
2015-07-15, 21:16
Det som var intressant var Leatherface påstående att man kunde se kanalerna "helt reklamfritt". Skulle vara kul med lite närmare info om den saken...?

Leatherface
2015-07-15, 23:38
Det som var intressant var Leatherface påstående att man kunde se kanalerna "helt reklamfritt". Skulle vara kul med lite närmare info om den saken...?
http://www.rieter.net (http://www.rieter.net/)

Kanaler som finns i addon
http://www.rieter.net/content/xot/channels/

Självklart så går det ju bara se på material som är fritt och inte premium innehåll men ganska mycket går ändå att se.
Förhoppningsvis får addonet så småningom stöd så man kan logga in och se premiuminnehåll med.

Leatherface
2015-07-16, 13:26
Ser ut som att det på allvar börjar bli en övergång till MPEG4 nu då även MTV, VH1, VH1 Classic och Nickelodeon kommer gå över till MPEG4.
Kanske ser vi även en del nersläckningar av SD versioner med snart.

http://www.telenorsat.com/satellites-teleports/satellite-service-data/1-west-info-board/

deas
2015-07-16, 13:38
Discovery också såg jag, verkar som det kommer köras dubbla sändningar fram till mars 2016 sen sker väl den riktiga nedsläckningen och först då vet vi väl med säkerhet hur svart det blir i rutan.

There will be a dual illumination period that ends 31th March 2016. Any changes to this date will be announcedwell in advance.

Leatherface
2015-07-16, 13:41
Discovery kanalerna har jag redan nämnt tidigare några sidor bak :)

deas
2015-07-16, 13:49
Ahh my bad! :)

atomized
2015-07-16, 19:45
http://www.rieter.net (http://www.rieter.net/)

Kanaler som finns i addon
http://www.rieter.net/content/xot/channels/

Självklart så går det ju bara se på material som är fritt och inte premium innehåll men ganska mycket går ändå att se.
Förhoppningsvis får addonet så småningom stöd så man kan logga in och se premiuminnehåll med.
Tack för tipset! Det fungerar alldeles strålande! :)