handdator

Visa fullständig version : IPTV Server ?



zepsweden
2015-07-09, 15:28
Hej,

Har länge funderat på hur dessa "pirater" som säljer IPTV abbonemang med typ 600+ kanaler och olika satteliter / nätverk. Hur fungerar detta rent tekniskt, hårdvara, mjukvara ?

Sätter de upp ett gäng servrar med Linux, och sedan DVB-C / S kort och streamar sedan den transpondern/frekvenserna samt har CI+ kort som stödjer olika abbonemang typ SKY UK, SKY DE, SKY IT, etc. Vad jag sett på testkontona så får man ju typ alla spännande kanaler över hela världen (inkl HD) för en spottstyver och så kör man ihop med en MAG 250 eller Android TV Box eller HTPC med XBMC.

Så någon som vet hur serversidan ser ut ? Skulle vara skoj sätta ihop ett litet projekt hemma för detta :)

plutten125
2015-07-09, 18:37
Hej,

Har länge funderat på hur dessa "pirater" som säljer IPTV abbonemang med typ 600+ kanaler och olika satteliter / nätverk. Hur fungerar detta rent tekniskt, hårdvara, mjukvara ?

Sätter de upp ett gäng servrar med Linux, och sedan DVB-C / S kort och streamar sedan den transpondern/frekvenserna samt har CI+ kort som stödjer olika abbonemang typ SKY UK, SKY DE, SKY IT, etc. Vad jag sett på testkontona så får man ju typ alla spännande kanaler över hela världen (inkl HD) för en spottstyver och så kör man ihop med en MAG 250 eller Android TV Box eller HTPC med XBMC.

Så någon som vet hur serversidan ser ut ? Skulle vara skoj sätta ihop ett litet projekt hemma för detta :)
Så vitt jag förstått är det så det går till.
Kan du PMa tips på "pirater" med iptv för en spottstyver?

deas
2015-07-09, 20:04
Vad jag vet så kör många med att typ ta emot en stream och köra den vidare, nog så dom stora byggt upp sina nätverk. Får massa olika streams från andra servrar, sen sätter dom upp en ngix proxy och rtmp mjukvara i bakgrunden som transcodear innehåller och skickar det vidare till deras egna klienter. Denna vägen kan man också köra med att ta emot en dreambox stream t.ex och sen köra den vidare ut. Det stora är ju bandbredd och cpu kraft för att kunna behandla och skicka streamen vidare.

Rags32
2015-07-10, 11:04
Vad jag vet så kör många med att typ ta emot en stream och köra den vidare, nog så dom stora byggt upp sina nätverk. Får massa olika streams från andra servrar, sen sätter dom upp en ngix proxy och rtmp mjukvara i bakgrunden som transcodear innehåller och skickar det vidare till deras egna klienter. Denna vägen kan man också köra med att ta emot en dreambox stream t.ex och sen köra den vidare ut. Det stora är ju bandbredd och cpu kraft för att kunna behandla och skicka streamen vidare.

Måste vara många som är inblandade. Många transponder som måste täckas.

deas
2015-07-10, 21:17
Jepp, men man kan ju köra ut det själv också. Men lär ju behövas X antal rack mottagare som kan transcodea 5 transpondrar var.

Lizzard
2015-08-07, 17:05
Jag har letat efter en bra IPTV server med HD kanaler, nån som vet en seriös server kan väl skicka mig PM

jo1
2015-08-07, 17:31
Lizzard läs regler
§ 7. Cardsharing
§ 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
§ 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar.

Lizzard
2015-08-07, 18:44
Det är inte cardsharing.

atomized
2015-08-07, 18:47
Det är inte cardsharing.
Nej, men det är ändå otillåtet spridande av upphovsrättsskyddat material och därför inte lämpligt att diskutera här. Vi har bl.a. nedanstående regler om saken:

§ 6. Lagbrott
§ 6.1. Det är inte tillåtet att diskutera sådant som bryter mot svensk lagstiftning.
§ 6.2. Det är inte tillåtet att sprida uppmaningar till brott.
§ 6.3. Det är inte tillåtet att sprida länkar till upphovsrättsskyddat material.
§ 6.4. Det är inte tillåtet att sprida information om hur man kringgår kopieringsskydd.

jo1
2015-08-07, 18:57
fattar inte att folk inte läser reglerna
borde va obligatoriskt att läsa regler och sen godkänna detta innan man ens blir medlem ?
går inte det att fixa eller ?

DennisOlof
2015-08-07, 19:30
zepsweden, jo så funkar det.

Grejen med IPTV är att det inte lönar sig att hålla på med det själv, dvs att sätta upp ett system, det kräver massor av utrustning och det kostar en hel del, för inte tala om att du måste ha fler en ett kort, du kan inte mata ut nycklar från ett kort till, ska vi säga 40kanaler på en gång. Nu är jag långt ifrån expert på detta. Men i stora drag, så har dom massor av kort där dom tar emot varje kanal på respektive transponder, och sedan kopplar dom ett kort mot ett visst antal kanaler, beroende på hur mycket smarcardet kan avkoda. Precis som en stor datahall med massor av prylar. Då kan dom köra kortdelning mot ett visst antal kanaler och sedan paketera grejer som dom vill och sälja det vidare och på det visat tjäna pengar vilket såklart är olagligt.

MrJiM
2015-12-20, 10:12
PM tas emot här oxå. ( jag nämner inte till vad så bryter jag inte emot regler )

Skickat från min Find7 via Tapatalk

dragonevo
2015-12-20, 13:32
Har provat för att se hur det fungerar rent teknisk ,men det går ju aldrig att byta textning osv om man kör någons Iptv server med tex en android tv box


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kallenovisen
2015-12-20, 22:30
Har testat. Erbjuder allsjöns kanaler från hela Europa mycket sport och porr. Även film streaming. Ibland funkar vissa kanaler inte. Engelska kanaler verkar rulla nästan hela tiden. Misstänker man riktar in sig på på engelsmän som bor i syd Europa som inte längre kan ta in 28.2. Kvalitén på kanalerna varierar. Det är lite si och så. Kör en MAG254.

deep007
2015-12-26, 23:04
Jag har fått detta att fungera på både dator, dreambox, mobil. Fick tillgång till över 1000kanaler. Fungerar klocka rent. Behöver ingen parabol länge.

DennisOlof
2015-12-27, 09:32
Tja, även om IPTV från utlandet är olagligt, är det så intressant egentligen, dom flesta kanaler har ju ett annat språk, tror att även filmkanaler och sådant kan vara dubbade (osäkert) och kan man då byta språk, har dom parallellsändningar av ljudet via IPTV då. Det är väl bara kanaler från England som garanterat har rätt språk, iofs kan man ju se kanaler från Norge också, samt även Danmark men så mycket annat finns väl inte.

Dessutom hur stabilt är det, CDs IPTV har jag provat, funkar men bitraten är ju ganska låg, runt 3-4Mbit eller så på en SDTV kanal, inte någon vidare bild. Med parabol slipper man ju störningar och det finns alltid där, går att spela in med hårddisk och lätt att kontrollera när det går repriser med TV-sajterna som har koll på programmen.

För min egen där ska jag skaffa konto och box från denna, enda som jag tycker är intressant egentligen, då det är frågan om freesat utbudet, filmkanaler och annat finns ju här hemma via parabol. Även om det är trevligt med fler filmkanaler. Men i stort sett allt kan man ändå ta emot via parabol och kort, det är ju bara kanalerna från 28.8 som är svåra att ta emot, det finns ju inga andra länder som med flit har begränsat sin täckning på satelliterna vad jag vet.

https://www.demanduktv.com/

Antar att detta inlägg inte bryter mot reglerna, vill man hitta IPTV är det ju bara söka på nätet.

Kallenovisen
2015-12-27, 10:34
Flera 28.2 kanaler som inte är crypterade kan ses gratis via Filmon. Finns som app iOS och Android. Sedan kan man casta med Cromecast till TV. Med hjälp av gratis VPN kan se de engelska Tv kanalerna via olika appar. Bästa är BBC iplay. De kommersiella kanalerna har motsvarande oxå.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Laron
2015-12-27, 12:35
IPTV funkar exakt som satellit för mig inga problem med undertexter alls.

DennisOlof
2015-12-27, 20:42
Kallenovisen, jo jag vet, VPN och sådant, men tyvärr så har ju BBC börjat stoppa detta, eller i alla fall hindrar VPN att fungera problemfritt med BBC iplayer. Därav mitt intresse för IPTV för att komma åt kanalerna som jag skrev i tidigare inlägget. Jag antar dom kör sitt eget IPTV system och då kan inte BBC eller några andra stoppa detta, om dom nu inte skickar polisen på dom (då jag antar dom finns i England). Men en lösning här är ju att istället köra systemet från nederländerna, eller något land där man slipper lagens långa arm och då kan investera i utrustning, stora paraboler osv för att kunna köra sitt system så kan man fortsätta titta på FreeSAT fast via IPTV.

Någon som då vet hur IPTV från andra länder funkar, tänker på europa, finns det parallell sändningar av ljudströmmar osv, textning ?

klauzer
2016-12-01, 08:18
Jag är intresserad. (nämner inget som bryter mot regler)
Ha det fint

klauzer
2016-12-01, 08:22
IPTV funkar exakt som satellit för mig inga problem med undertexter alls.
Jag har raspberry-pi men får inga undertexter.

JOHAN63
2016-12-01, 09:42
Jag har fått detta att fungera på både dator, dreambox, mobil. Fick tillgång till över 1000kanaler. Fungerar klocka rent. Behöver ingen parabol länge.


Skicka pm till mig ;)

guess
2016-12-01, 12:52
Skicka pm till mig ;)
Prova att installera plugin IPTVWorld! I den finns en flik som heter "Servers (updated daily)"

DennisOlof
2016-12-01, 20:25
Gaaaah, blev fel. Sorry, tog bort innehållet.

styleisking
2017-03-11, 23:26
also very interested, I've got Mag 256 pm/dm me for info thanks!

anwi
2017-03-12, 17:54
Ja.. klart imponerad jag också.. kollade hos en kompis... Hade lagt in iptv kanaler i sin ordinarie parabolbox.

pacmyc
2018-05-29, 21:14
Någon som har koll på juridiken? Om någon åker fast för att ha köpt ett abonnemang och använt det? Får han betala motsvarande vad samtliga kanaler han fått tillgång till skulle ha kostat att köpa hos en legal operatör?
Någon som åkt dit för detta?
Många pratat om det och det verkar vara ganska utbrett, undrar hus stor risk som finns.. bör vpn användas tex..?

Kalle_P
2018-05-29, 21:26
Vill man vara på den säkra sidan använder man VPN.

deas
2018-05-30, 11:46
Tror det tar någon generell summa och slår ut på uppskattad tid du haft boxen isf, tror det är liknande med cs kunder.