handdator

Visa fullständig version : Ingen bild på hälften av kanalerna



niclasc
2015-08-11, 15:45
Idag när jag startde min DBP Twin HD så har jag tappat ca 50% av min Canal Digital Satellit kanaler.

SVTs kanaler och några till fungerar, men ingen av Dinsey eller andra barnkanaler fungerar. Om jag tar ur kortet så försvinner bilden på ALLA kanaler och kommer tillbaka när jag sätter i kortet så kortet verkar fungera.

Kör openMB på boxen och det har fungerat perfekt i dom 2-3 veckor som jag har haft boxen

Nån som har en aning om vad som är galet?

niclasastrom
2015-08-12, 06:38
Idag när jag startde min DBP Twin HD så har jag tappat ca 50% av min Canal Digital Satellit kanaler.

SVTs kanaler och några till fungerar, men ingen av Dinsey eller andra barnkanaler fungerar. Om jag tar ur kortet så försvinner bilden på ALLA kanaler och kommer tillbaka när jag sätter i kortet så kortet verkar fungera.

Kör openMB på boxen och det har fungerat perfekt i dom 2-3 veckor som jag har haft boxen

Nån som har en aning om vad som är galet?


Hej! Jag har samma problem. Fram till i förrgår fungerade allt perfekt, men därefter blev det svart bild på massor av kanaler (Canal Digital).
Har postat en liknande fråga här: http://miracleforum.net/index.php?/topic/2624-canal-digital-har-slutat-fungera/

/Niclas

niclasc
2015-08-12, 06:56
Jag satte över kortet i min orgialbox och det var samma fel där. Men efter 10minuter hoppa det igång och när jag satte tillbaka kortet imin MB så fungerade där också

Så nån uppdatering av kortet behövdes. Frågan är hur man skulle löst detom jag inte haft en orginalbox

niclasastrom
2015-08-12, 07:12
Jag satte över kortet i min orgialbox och det var samma fel där. Men efter 10minuter hoppa det igång och när jag satte tillbaka kortet imin MB så fungerade där också

Så nån uppdatering av kortet behövdes. Frågan är hur man skulle löst detom jag inte haft en orginalbox

Aha! Tackar för informationen!

Självklart saknar jag själv originalbox... (den pajjade i samband med ett åsknedslag). Ska kolla om jag har någon kompis som kör originalbox.

/Niclas

niclasastrom
2015-08-15, 09:43
Aha! Tackar för informationen!

Självklart saknar jag själv originalbox... (den pajjade i samband med ett åsknedslag). Ska kolla om jag har någon kompis som kör originalbox.

/Niclas

Har nu fått igång samtliga kanaler. Lösningen var precis som du beskrev - sätt kortet i originalboxen och avvakta en uppdatering av kortet. I mitt fall sms:ade jag kortnumret till CD, enligt instruktionen i originalboxen, och vips var uppdateringen klar.