handdator

Visa fullständig version : Sim + tuner till DM800SE V2



Ichnoz
2015-10-03, 12:39
Hej,

Tänkte byta box i sovrummet där jag haft en dm600, vill ju kunna se hockey där också!
Jag fått tag på en dm800se v2 med tuner för c/t som jag tänkte byta tuner på. Dock verkar jag inte hitta någon info om det verkligen passar med samma tuner som till dm800SE eller om det är en egen tuner till V2, någon som vet?
Dessutom ser jag inget sim när jag öppnade boxen, finns det inget sim i V2?

Boxen skall vara en original men det kanske är en klon?

macuser
2015-10-03, 13:23
Har den inbyggd WiFi-antenn på baksidan är det en klon. Du kan också testa dream multimedias autentiseringsplugin, "Genuine Dreambox", och fylla i koden på:

https://www.dream-multimedia-tv.de/en/authenticity-test

Tunern är samma.

Ichnoz
2015-10-03, 13:38
Har den inbyggd WiFi-antenn på baksidan är den en klon. Du kan också testa dream multimedias autentiseringsplugin, och fylla i koden på:

https://www.dream-multimedia-tv.de/en/authenticity-test

Tunern är samma.


Tack för svaret om tunern!

Den har inte wifi och ser ut som en orginal exteriört. Jag vet inte hur en v2 original ska bete sig i displayen vid startup. På denna står det inte sim2 eller liknande som på en klon utan endast "dreambox" och nedanför "boot #89". De kanske har skippat simkort på alla v2 modeller?

Leatherface
2015-10-03, 13:53
Enda skillnaden jag vet på dom är att V2 har mer minne än första versionen.
1GB flash och 512MB RAM istället för 512MB flash och 256MB RAM.
Dessutom har jag själv satt in en tuner från en gammal DM600 i en sån åt en och det funkar det med fast den saknar själva bakdelen i det fallet då.

Ichnoz
2015-10-03, 14:32
Enda skillnaden jag vet på dom är att V2 har mer minne än första versionen.
1GB flash och 512MB RAM istället för 512MB flash och 256MB RAM.
Dessutom har jag själv satt in en tuner från en gammal DM600 i en sån åt en och det funkar det med fast den saknar själva bakdelen i det fallet då.

Ok, men med tunern från dm600 gick de väl bara att få in dvb-s, ej s2. Eller?
Jag bifogar en bild på där simkortet normalt sitter, där är endast en ic-krets nu...

2389

macuser
2015-10-03, 20:39
Vet inte hur det är med SIM. Men du kan väl börja med det vi vet annars, originalmjukvara plus test-plugin.

Leatherface
2015-10-03, 21:05
Jo men du sätter in en dvb-s2 tuner såklart inte en från dm600. I den personens fall var det dvb-c så det var inget problem.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk