handdator

Visa fullständig version : Vu+ Solo2 problem uppdatering mjukvara



Kimi
2015-11-16, 10:53
Efter uppdatering idag står mottagaren bara på välkomstskärmen och inga kommandon går att utföra med fjärren
Backup är gjord innan uppdatering och mottagaren syns på mitt nätverk Root och en mapp i harddisc "backup" med 2 filer i
Men hur återställer jag den kan jag flytta dom två backupfilerna och i såfall vart till ?

deas
2015-11-16, 14:21
Är det inte bara backup på inställningar som boxen haft? Tror inte det är en komplett image du kan flasha in. Fast jag kan ha fel?

beson
2015-11-16, 16:34
Är det inte bara backup på inställningar som boxen haft? Tror inte det är en komplett image du kan flasha in. Fast jag kan ha fel?

En viktig parameter när man ställer en fråga är att tala om vilken image man kör, eftersom det är skillnader mellan dem.

TS har inte skrivit ett ord om image, och därför svårt att ge ett svar.

Jag vet iaf att med VIX image finns det möjlighet att ta backup av såväl inställningar som en komplett image.

beson

ricki
2015-11-16, 16:42
Jag tror att det är en kopia han har.

sikerim
2015-11-16, 16:48
Efter uppdatering idag står mottagaren bara på välkomstskärmen och inga kommandon går att utföra med fjärren
Backup är gjord innan uppdatering och mottagaren syns på mitt nätverk Root och en mapp i harddisc "backup" med 2 filer i
Men hur återställer jag den kan jag flytta dom två backupfilerna och i såfall vart till ?

Logga in med ftp programmet på din box.Gå till HDD map där kommer du att se dina backup filer.Ladda ner dem i datorn.Sedan lägger du backup filen på usb minnet och uppdaterar från usb minnet.