handdator

Visa fullständig version : pairing cd



lordsgaki
2015-12-08, 18:25
En fråga. Funkar det att stoppa in ett tvilling kort från cmore sport i en vu+ mottagare?
Nu pratar jag om ifall jag beställer ett nytt kort från cd.

atomized
2015-12-08, 18:35
Ett tvillingkort fungerar precis som ett vanligt programkort. Det är ingen skillnad hur du sätter upp det på din Dreambox eller Vu+.

lordsgaki
2015-12-08, 19:17
Men allt snack om pairing då? Kan ni utveckla lite hur de funkar.

atomized
2015-12-08, 22:28
Jag har inga pairade kanaler själv. Men efter vad jag förstått så måste du paira ditt programkort med en modul som är godkänd av CD och sedan sätta din modul i Vu+ boxen. Boxen måste ha en programvara som stöder CI+ moduler som t.ex. Blackhole ska göra efter vad jag läst här i förumet.

alehk
2015-12-08, 22:35
Vu+ solo2 med blakhole soft..CI+ cam o kort från cd = öppnar allt även pairade kanaler [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

deas
2015-12-09, 06:40
Kör dom med en CI+ cam så spelar det nästan ingen roll vad för mottagare du kör kortet i, då fungerar det med Dreamboxar, Fortis, Tiviar, Wavefield m.fl.

Leatherface
2015-12-09, 22:46
Förutsatt att mjukvaran i boxen stöder det då.

nauleem
2015-12-12, 09:03
Vu+ solo2 med blakhole soft..CI+ cam o kort från cd = öppnar allt även pairade kanaler [emoji106]


Skickat från min iPhone med Tapatalk

I Black Hole finns det en inställning där man ska "tilldela CI". Ska man göra det för samtliga kanaler som man vill kunna titta på, eller är det bara de parade.

En fråga till: Kan det bli bekymmer om man använder ett SmartWi i originalboxen och ett annat i en modul i en VU+ Duo? Alltså, att ett och samma originalkort ska paras med två olika enheter (originalbox och modul) samtidigt.