handdator

Visa fullständig version : DM600c Kabel TV - Canal Digital



sjollke
2015-12-29, 21:56
Hej. Har tidigare kört med sattelit men nu i mitt nya boende så är sikten väldigt dålig och jag har fått låna en DM600c som jag kör senaste OpenPli på. Finns ej ComHem i denna byggnad men Canal Digital finns och man får en box med när vi köpte boendet. Har gjort en kanalsökning på TVn via kabel TV uttaget och hittar 17 gratis och en hel drös med låsta kanaler. Tanken var ju om det går att köra med denna DM600c och CCcam? Har försökt att googla några dagar i hopp om att hitta en uppdaterad Cables.xml men inget för just Umeå/Canal Digital. Har hittat samma gratis kanaler i DM600c men kan bara få bild på 3 av kanalerna =/ Inte så insatt i kabel jämnfört med sattelit.

Mvh
Matte

_com_bort_
2015-12-30, 14:31
Vart sitter ditt programkort?

sjollke
2015-12-30, 20:22
Det sitter i orginalboxen. Där jag bara har gratis utbudet typ 17 kanaler. Får in samma kanaler på den som om jag söker i TV:n direkt i vägguttaget.

macuser
2015-12-30, 22:32
Vet inte vilken kodning CD kör på olika kanaler via kabel, men DM600 stödjer bara MPEG2, ej MPEG4, vilket kan vara anledningen. Du får i så fall skaffa en nyare box.

Leatherface
2015-12-31, 02:22
Dom kör med Conax och försök att göra manuell sökning och kryssa för nätverkssökning (NIT) så borde den hitta alla muxar.
MPEG4 funkar såklart inte på boxen.

sjollke
2016-01-01, 20:42
Tackar så mycket för infon. Är ute efter en lämplig cables.xml för jag antar att jag måste ha en sådan för att kunna söka eller? Mpeg4 är det HD kanalerna? Mvh

Leatherface
2016-01-02, 01:51
Även många SD kanaler sänder i MPEG4 och dom blir fler och fler.
Ang sökning av kanaler så se mitt tidigare inlägg.

sjollke
2016-01-02, 19:20
Har provat att söka med ONIT ikryssat men söker klart efter 1sek 0 transponder 0 kanaler hittade. Ställer jag däremot in en symbolhastighet och MHz manuellt från tex TV4 så hittar den 6 kanaler på den transpondern men får bara 4an att funka. Dom andra 5 som fungerar med antennkabeln direkt in i tvn funkar ej i dreamboxen fastän dom är gratis kanske har något med mpeg4 att göra då? Men utan cables.xml så måste jag ju söka varenda kanal manuellt men får dom inte att funka, dom få jag vet MHz/symbolhastighet på.. Helt lost på detta med kabel :/ har för övrigt inte Canal digital kortet isatt i DB för jag betalar ju inte något på kortet för fler kanaler. Så när man gör en manuell "kanal sökning" meny/installation/sattelites och transponders/manuell transpondersökning väljer jag "använd ONIT" och "nätverkssökning" men när jag trycker grön knapp "starta sökning" så är den över på 1 sekund och inget nytt hittat än dom 6 kanaler och 1 transpondrar jag hittat tidigare :/

Freelock
2016-01-02, 19:24
Men har du inte provat detta?
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1164

sjollke
2016-01-02, 22:07
Testade dendär comhem Sweden men hittade inget. Bor som sagt inte i ett comhem hus. Något är konstigt för när jag söker i min smart tv via kabeln så finner den en hel drös med kanaler som är låsta såsom cmore etc. :/

Leatherface
2016-01-02, 22:40
Du gör nåt fel för står du på en frekvens som den redan hittat kanaler på och går till kanalsökning så ska det räcka slå på NIT (Nätverkssökning) så ska den söka alla transpondrar och inte bara en.
Det har funkat på alla boxar för mig med både marksänt och olika kabelbolag.

deas
2016-01-03, 01:05
Kanske bäst du hör med din hyresvärd vad det är för typ av kabeltv som finns i huset. Annars bör det ju stå i något trapphus eller liknande, eller i dina papper du fick vid inflyttning.

sjollke
2016-01-03, 18:30
Har lyckats tagit ur kanallistan i tvn och fått in den i datorn så jag kan se inställningarna för varje kanal och dom använder samma symbol hastighet men ser inte MHz på alla, står -1mhz på alla kanaler jag inte hittar i DM600c. Kan det ha något med att boxen inte klarar av att hitta nyare format på kanalerna såsom mpeg4 eller vad det kan vara för något som nämnts tidigare. Hittar bara 8/120 kanaler. Finns det någon bättre img än openPli's senaste till 600c som kan rekommenderas? Mvh

deas
2016-01-03, 20:44
Dm600 är en för gammal box för att felsöka detta med. Den har inte stöd för nyare utsändningar och kommer förmodligen inte hitta kanaler heller tyvärr.

_com_bort_
2016-01-04, 19:52
Jag hittar väldigt många kanaler med min DM600C PVR.

micklarn
2016-01-05, 18:18
Du hittar inga kanaler som sänder i MPEG4.

Leatherface
2016-01-06, 02:23
Tekniskt sett går det iofs editera servicesfilen och ändra om det som gör att den tolkar det som DATA så det hittar som en kanal istället. Då hittar den alla MPEG4 kanaler men kan inte spela upp direkt i boxen men man kan streama dom till en dator t.ex.
På marksänt och satellit är det värre eftersom förutom klara MPEG4 måste ha en annan tuner med.

_com_bort_
2016-01-06, 20:39
Du hittar inga kanaler som sänder i MPEG4.

Vilka SD-kanaler sänder comhem i mpeg4?

sneeze
2016-01-07, 22:20
Vilka SD-kanaler sänder comhem i mpeg4?

Tror det finns några till, men exempelvis Discovery World + Science och Investigation Discovery.

pz029
2016-01-19, 21:12
Men har du inte provat detta?
http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1164

Alla free kanaler i Malmö OK :)
sök med ALL (Cable)
Tack