handdator

Visa fullständig version : Viasat TV via fiber



golfbotte
2016-01-06, 17:45
Om man har viasat fiber-TV och vill flytta TV:n från övervåning till undervåning i huset, går det då att överföra signalen med en wireles N-repeater eller måste man dra en lång nätverkskabel? Jag vill inte ha viasat som bredbandsleverantör utan har bytt till Bahnhof. Jag hoppas att det går att ha en TV-leverantör och en annan bredbandsleverantör i fibernätet. Vad säger ni, går detta att lösa?

V60
2016-01-06, 20:10
Kanske den här som är speciellt lämpad passar dig, många bredbandsleverantörer säljer den men inte Banhof (tror jag)
http://www.inteno.se/zap100/SE_Product.html

golfbotte
2016-01-06, 21:01
Ja tack. Problemet är inte vilken N-repeater som jag skall ha, utan om det fungerar med trådlös överföring.

nyburgare
2016-01-07, 07:46
Jag hoppas att det går att ha en TV-leverantör och en annan bredbandsleverantör i fibernätet.

Det beror väl på "ägaren av den svarta fibern" och dennes affärsöverenskommelser med "bredbandsleverantör" och "TV-leverantör".

((Är viasat bredbandsleverantör ??))

DennisOlof
2016-01-07, 11:57
nyburgare, ja det borde funka, men det kanske är en bättre lösning att köra med en powerline adapter istället. Högre hastigheter, antagligen stabilare och ännu lättare att installera. Om det du har idag är IPTV från t.ex CD eller Viasat så ska du kunna använda dig av en annan internetleverantör, men det kräver oftast stadsnät, där finns det oftast flera leverantörer.

Många stadsnät har redan idag Viasat och CD.

nyburgare
2016-01-07, 21:11
Svarar du på ngn fråga jag ställt ???


nyburgare, ja det borde funka, men det kanske är en bättre lösning att köra med en powerline adapter istället. Högre hastigheter, antagligen stabilare och ännu lättare att installera. Om det du har idag är IPTV från t.ex CD eller Viasat så ska du kunna använda dig av en annan internetleverantör, men det kräver oftast stadsnät, där finns det oftast flera leverantörer.

Många stadsnät har redan idag Viasat och CD.

DennisOlof
2016-01-07, 22:38
Ja, visst kan du köra trådlöst.

Du kan också köra med powerline adapter om du vill de.

Vad powerline är för något får du själv ta reda på.

Schwede30
2016-01-08, 07:29
om ViaSat har förhindrat trådlös överföring på grund av sin vanliga paranoia mot användare vet de väl bäst själva. Ring kundtjänst och ställ en massa svåra frågor; då brukar jag får prata med någon högre upp på tekniska sidan och brukar få vettig information. Funkar hos CD i alla fall...

nyburgare
2016-01-08, 08:26
Telling me or OP how to suck eggs ??


Ja, visst kan du köra trådlöst.

Du kan också köra med powerline adapter om du vill de.

Vad powerline är för något får du själv ta reda på.