handdator

Visa fullständig version : Vad har jag gjort??



joano
2003-09-13, 21:06
Har gjort ett guldkort med Goe34CW och ett Funcard med Slipstream av samma mk-nycklar och ua. Fick därmed igång c+, tv1000 och PPV-film som varit dött tidigare på kortet. Funkade med båda korten. :D :D
Trodde jag gjort ett AU-kort i båda fallen, stämmer det? :?:

Pratade med en "kunnig" som sa att jag gjort ett remote kort som jag var tvungen att uppdatera varje gång comhem byter koder.

Anledningen till att kortet inte funkade innan var väl fake-koderna, men att det funkar nu, beror det på att kortet inte uppdaterar koder överhuvudtaget eller att det "kan" urskilja fakekoderna??

Säkert en enkel fråga, men lika bra att fråga expertisen

B Nice
2003-09-13, 21:16
C+ och TV1000 kodar om via SA (256 kort har samma nummer)
PPV film kodar vanligtvis om via UA (bara ditt personliga nummer) men kodar just nu om via SA.
Slipstream tar ej fake koderna men det gör vissa GK även med Geo42CW.

När PPV kodar om via UA igen så får du lägga in koderna via remote. Glöm då inte prefixet.
Så din kompis hade ett halvt rätt.

joano
2003-09-13, 21:26
Tack för svaret...det klargjorde en hel del.

Iochmed att gk med Geo34CW fungerade c+ mm medan det inte fungerade innan, betyder inte det att det klarar av fakekoderna? Vet inte hur gk var gjort innan dock...

B Nice
2003-09-13, 21:46
Tror det.
Jag gjorde ett GK med Geo34CW och det fungerade när de började med fakekoder men"dog" för en vecka sedan. Det har varit diskutioner om detta här http://www.comhit.net/viewtopic.php?t=3925 om det finns vissa SA:n och UA:n som inte fungerar med Geo34CW.

joano
2003-09-13, 21:56
Tror min kompis hade mer rätt än jag trott.
Jag la nämligen in mk 09-0F innan jag brände om kortet. Har förstått det som att kortet då fungerar och är remote trots att kortserien kanske är släckt och AU inte längre funkar för att inga koder skickas till det SA:t. Kan det stämma?

B Nice
2003-09-13, 22:07
Det stämmer!

Om man inte har lagt in några MK nycklar utan bara OP nycklar 09-0F då har man gjort ett remotekort.

joano
2003-09-13, 22:15
Tack för det...
Har lagt in mk oxå så jag lär väl märka hur det går...
Är serien släckt kommer jag väl få rödruta någongång snart, är den inte det borde iallafall funcardet att tuta på utan problem.
Godnatt pirater!!