handdator

Visa fullständig version : Nån som vet vad detta är för kort



sikerim
2016-02-12, 21:52
Hej är det nån som har en aning om vilken model nummer detta grafikkortet kan vara.Köpte den för nån dag sen för bra pris tänkte koppla in den i datorn men datan fungerar inte.Gogglade en massa på dessa nummer som står på den men hittade inget.

2484248524862487

macuser
2016-02-13, 03:53
Köpte den för nån dag sen för bra prisVad som är ett bra pris för ett okänt grafikkort är omöjligt att svara på. Om det inte var gratis.


tänkte koppla in den i datorn men datan fungerar inte.Gogglade en massa på dessa nummer som står på den men hittade inget.Med rätt strömförsörjning ska det fungera i BIOS även utan drivrutiner. Så fungerar det inte alls är det sönder. Skriv ut siffrorna som står under den lilla streckkoden eller ta en bättre bild.

kaptenmorgan
2016-02-13, 06:26
Om du tar bort plasten på framsidan så står det säkert på något av chippen vad det är för kort.

sikerim
2016-02-13, 09:04
Jag har skruvat bort plasten och kollade.Fanns bara en stor kylare och ett par små kompanenter.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

haetse
2016-02-13, 09:33
En gissning!

Sökte på graphics 20051928 och hittade lite information hos Medion: https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&msn=10017833&lang=en
(https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&msn=10017833&lang=en)
Den sidan säger (ganska kortfattat)
Graphic, Nvidia, GTX670, 2048 MB

sikerim
2016-02-13, 12:14
En gissning!

Sökte på graphics 20051928 och hittade lite information hos Medion: https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&msn=10017833&lang=en
(https://www.medion.com/medionserviceshop/search?sbf=true&msn=10017833&lang=en)
Den sidan säger (ganska kortfattat)
Graphic, Nvidia, GTX670, 2048 MB

Fixade till datan idag och kopplade in grafikkortet.Kollade egnskaper Nvidia geforce gtx 670.Jag kollade på google efter denna kort.Alltjag hitta är den med 2xdvi.Kortet jag har är bara med 1xdvi 1x hdmi.Han jag köpte den utav sa att det va 4gb,s kort.Hittar ingen info om det.

kaptenmorgan
2016-02-13, 12:23
Jag har skruvat bort plasten och kollade.Fanns bara en stor kylare och ett par små kompanenter.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Brukar ju alltid stå på chippet, och oftast på själva kretskortet med. Ta bort kylaren o kolla?

Hur gjorde du med datan btw? Är det sorterat efter namn eller storlek eller innehåll? Funderar själv på hur jag ska göra med datan jag har. ;)

sikerim
2016-02-13, 17:54
Brukar ju alltid stå på chippet, och oftast på själva kretskortet med. Ta bort kylaren o kolla?

Hur gjorde du med datan btw? Är det sorterat efter namn eller storlek eller innehåll? Funderar själv på hur jag ska göra med datan jag har. ;)

Förstog inte din fråga ??? (Hur gjorde du med datan btw?)

sikerim
2016-02-13, 18:42
Vilket utav demhär ska jag tro på ?

24892490

kaptenmorgan
2016-02-13, 21:10
Ne, bara jag som är lite besserwisser ibland. Datan är informationen (filmer, musik, dokument, osv) som du har på hårdisken i din dator.
Begrepp som "jag har fixat datan", "det är fel på datan" används ofta av äldre människor, typ morfar och farmor.

Åter till din fråga.
Jävligt märkligt att det inte finns en enda bild på ett GTX 670 som ser ut som ditt kort. Som sagt, ta av kåpan och lägg upp en bild av det. Vad är det för tillverkare av kortet?

sikerim
2016-02-13, 21:44
Ne, bara jag som är lite besserwisser ibland. Datan är informationen (filmer, musik, dokument, osv) som du har på hårdisken i din dator.
Begrepp som "jag har fixat datan", "det är fel på datan" används ofta av äldre människor, typ morfar och farmor.

Åter till din fråga.
Jävligt märkligt att det inte finns en enda bild på ett GTX 670 som ser ut som ditt kort. Som sagt, ta av kåpan och lägg upp en bild av det. Vad är det för tillverkare av kortet?

Har du kollat på dem sista bilderna jag la ut.Den ena visar 4gb den andra 2gb.

kaptenmorgan
2016-02-14, 07:21
Har du kollat på dem sista bilderna jag la ut.Den ena visar 4gb den andra 2gb.

Ja, jag har kollat på dom två bilderna och tror ingenting. Man måste ju kunna verifiera på kortet vad det är för tillverkare och modell, och när kortet inte ser ut som andra 670 kort så verkar det ju jättekonstigt.

sikerim
2016-02-14, 09:58
Som fu säger.Det liknar inte nån utav 670 korten.Skummt som fan.Jag har googlat på alla nummer som finns på den men hitta inte nåt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk