handdator

Visa fullständig version : Bredbandsbolaget HD Kanaler



larker
2016-05-03, 19:47
Hejsan
Har bredbandsbolaget kabeltv med en dreambox 600 idag, funderar att införskaffa en vu+ solo se för att få HD Kanaler och för att kunna se cmore live o några discovery kanaler som försvann förra året.
Har försökt läsa mig till här om vilka kanaler som inte kommer att funka i HD eller SD med mpeg4 avkodning men de verkar vara lite oklart..iaf av det jag läst.

Med en vu+ box
Funkar live kanalerna o discovery?
Vilka HD kanaler funkar inte? (cmore hockey o fotboll HD)

Mvh Jonas

Leatherface
2016-05-03, 20:24
Alla kanaler funkar.

larker
2016-05-03, 21:19
Fast visst är vissa kanaler pairade? kör med cardsharing så jag har inte ett kort att sätta i boxen.

Mvh Jonas

Leatherface
2016-05-03, 21:42
Fast visst är vissa kanaler pairade? kör med cardsharing så jag har inte ett kort att sätta i boxen.

Mvh Jonas
Svarar inte på några frågor om cardsharing och tycker du ska läsa reglerna!

§ 7. Cardsharing
§ 7.1. Det är inte tillåtet att diskutera sk. Cardsharing på forumet som inte hör till det egna hushållet.
§ 7.2. Det är på forumet eller via privata meddelande inte tillåtet att efterfråga Cardsharing-grupper eller Cardsharing-medlemmar.

larker
2016-05-03, 21:53
Ok då får jag be om ursäkt, tycker det verkar diskuteras flitigt i vissa trådar här så jag antog att det var ok men hade helt klart fel.

Är det ok att fråga om det är någon som vet vilka vilka kanaler som är pairade hos BBB?

Mvh Jonas

micklarn
2016-05-03, 22:28
Nej det är det inte. Skaffa ett abonnemang så slipper du fråga.

atomized
2016-05-03, 22:31
Ok då får jag be om ursäkt, tycker det verkar diskuteras flitigt i vissa trådar här så jag antog att det var ok men hade helt klart fel.
...
Mvh Jonas
Det är OK att diskutera cardsharing inom det egna hushållet, d.v.s. att du har ett eget programkort som du delar ut till dina egna boxar inom ditt eget hushåll.

All annan cardsharing, t.ex. emellan kompisar eller via pay-server, är INTE tillåtet att diskutera i forumet.