handdator

Visa fullständig version : IPTV! Vilken box?



Fosa77
2016-07-31, 21:25
Hej, är lite nyfiken på iptv och och isåfall vilken box som gäller för det. Nån som ha bra eller dåliga erfarenheter av olika boxar eller spelar det ingen roll om man kör via Dreambox, VU+ eller en MAG tex? Min fråga är väl egentligen vilken box lämpar sig bäst för IPTV?

jo1
2016-07-31, 21:29
den som söker
http://www.comhit.net/forumdisplay.php/26-IP-TV
läs finns masser att läsa

Laron
2016-07-31, 21:39
Utan tvekan vusolo2 eller nyare modellen funkar fin för iptv.

Leatherface
2016-08-01, 02:12
Skulle nog rekomendera nåt baserat på Kodi för IPTV.
Man har då också plugins för Play kanaler osv som man inte har med Enigma2.
Och jag vet Kodi finns för Vu+ men fortfarande inte 100% funktionalitet.

Den här t.ex.
http://webshop.openelec.tv/

wikings1
2016-08-01, 12:35
Mag 254 är gjord för iptv

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk

Leatherface
2016-08-02, 05:59
Ja men man är ganska begränsad då i jämförelse med en box baserad på Kodi.
Sen finns ju möjligheten att köra även Enigma2 på den där jag länkade om man vill med.

Fosa77
2016-08-03, 11:47
Ok, tack för alla svaren! Fler få gärna komma med tips :)

Ibrahim
2016-08-03, 16:49
Kör endast Dreambox eller Vu för iptv funkar bäst och enkelt att göra dina egna favoriter.

Leatherface
2016-08-03, 23:02
Du vet inte vad du pratar om när du påstår det.
Enigma2 funkar för IPTV men bara basic things.
Du har inte alla dom addon som finns för IPTV som finns för Kodi och du kan se Playkanaler från alla möjliga världens hörn.
Den möjligheten har du inte i Enigma2.
För just TV delen i övrigt som vanlig mottagare så är Enigma2 däremot mer utvecklad än sålänge men den är fullt tillräcklig numera i senare versioner av Kodi.

Ibrahim
2016-08-04, 08:48
Leatherface Han hade frågat vilken box lämpar sig bäst för IPTV?
Och jag har svarat Kör endast Dreambox eller Vu för iptv funkar bäst och enkelt att göra dina egna favoriter.
Varför vet inte jag vad jag pratar om?han vill ha säkert en bra box som funkar bäst för IPTV och Linux boxar dreambox och vu för bäst för IPTV

Ska man köpa en android box eller skit box bara för att man använder kodi?Jag gör inte detta jag använder lika gärna min dator istället för KODI !
Kodi launcher man kan köra för vu boxar man kan ha alla addons !!!!& Kodidirect för dreambox funkar fin man kan ha alla addons !!!!!!!
Hoppas att du förstår nu vad jag pratar om?

Leatherface
2016-08-04, 09:19
Jag pratar inte om androidboxar utan t.ex. Wetek Play och liknande.
Den kan du även ha tuner i och se TV och du kan tom installera Enigma2 på den om man vill.
Jag anser att Kodi är mest lämpad för IPTV sen så spelar det såklart roll vilken hårdvara det kör på men det är en annan diskussion.
Jag har gett exempel på en box som är utmärkt för IPTV.
Jag kör dagligen både Kodi och Enigma2 baserad box och jag har hållt på med fixa in IPTV streams i Enigma2 osv.
Dessutom så anser jag att Play kanaler bla är viktiga med jag kan se bla 1-12ans Playkanaler i Kodi.
Hur gör du det i Enigma2? IPTV är inte bara streams för mig utan även bla Playkanaler.
Den Kodi jag sett på Vu+ och andra boxar är väldigt begränsad och inte 100% utvecklad än för att köra standard.
Det jag såg senast kunde man inte ens köra Kodi i 1080p.
Det kan man i t.ex. den box jag länkade till som man får för halva priset och du kan köra både Kodi och Enigma2 på den.
Och den är baserad på Linux precis som Vu+ och Dreambox.
Billiga androidstickor för 2-300:- och liknande är en annan sak det var inte dom jag pratade om.

styleisking
2017-03-12, 00:59
box: Mag 256 från:

http://www.satpro.se/default.asp?id=96001&art_nr=1845&cat_nr=118&ucat_nr=108

1595 sek

Leatherface
2017-03-12, 17:17
chipset STiH301
processor ARM Cortex A9 1,5 GHz
Performance 3500 DMIPS
Bagge 1 Gb
Flashminne 512 Mb

Haha verkligen kraftfulla specs
Ok den gör sitt jobb att spela upp alla möjliga format men kommer inte vara snabb i övrigt.

Med t.ex en Wetek Play 2 som man får billigare får man betydligt kraftigare box för IPTV och man kan dualboota Android och LibreELEC/Kodi på den.
Dessutom valfri tuner för vanlig TV med då.



Processor (CPU): Quad-core (Amlogic S905H)
GPU: Mali MP-450 Penta core
RAM Memory: 2 GB DDR III
Flash memory: 8 GB eMMC
Modular Tuners*: DVB-S2 (satellite), DVB-C/T/T2 (cable/terrestrial) and ATSC (North America, South Korea)
Wireless LAN: 802.11 B/G/N
Supported Wi-Fi: 2.4/5 Ghz (AP6330)
Ethernet: 1000 Mbit/s (Gigabit Ethernet)
Bluetooth: 4.0
S PDIF optical out: 1x
HDMI: 1x 2.0
A/V Output: compatible only with 17mm TRRS jack
MicroSD: 1x
USB 2.0: 3 External
Serial Debug: Yes, external
Power socket: DC In
* optional


Utan tuner får man den för 100 euro (kring 1000:-)
Men då den kostar 110 euro med tuner kan jag tycka det är lika bra köpa med tuner.

Sen köper man bara till ett MicroSD kort om man vill dualboota Android och lägger in det här
https://libreelec.tv/2017/02/libreelec-krypton-v8-0-0-release/