handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Autouppdaterande kort



andeeers
2003-09-17, 09:24
Hej på er

Jag funderar på att skaffa boxer, och har läst det mesta nu på denna sida om div problem med kortbränning osv.
Hittade en länk till http://www.cardtrix.net/ där dom säljer kort som uppdaterar sig själva för boxer för 1000lappen.
Någon som har erfarenhet av dessa kort ? Dom skriver att korten fungerat i 3år, kan det stämma ?
För ska man köpa all utrustning för att kunna bränna själv kommer det ändå gå på nästan samma summa ( http://www.sat.nu/ ) + att man får jobba massor.
Då verkar det lättare i mina ögon att ha ett sånt här kort.

Skulle uppskatta om någon kan ge lite tips om detta då jag är nybörjare :? och jävligt trött på svt + fyran.

B Nice
2003-09-17, 11:21
Du kan köpa av vem du vill men jag kan lova dig att det inte kommer att fungera så bra som de lovar.
Via2 det system som boxer troligtvis byter till är inte knäckt än så du lär ju bli ganska besviken på din s.k. investering.

T-bird
2003-09-17, 16:11
@andeers
Du verkar att ha missat nått :-(
Om man bara är ute efter att titta på TV och inte ha några problem så rekommenderas ett abbonemang.

Många av oss andra ser detta som en hobby och ett sätt att lära sig teknikfrågor.
Om du inte har det intresset så välj alternativ 1 för vi är påväg in i en tid med många svarta skärmar, det är oavsett om du köper av en nasare eller gör det själv.

andeeers
2003-09-17, 19:15
@andeers
Du verkar att ha missat nått :-(
Om man bara är ute efter att titta på TV och inte ha några problem så rekommenderas ett abbonemang.

Många av oss andra ser detta som en hobby och ett sätt att lära sig teknikfrågor.
Om du inte har det intresset så välj alternativ 1 för vi är påväg in i en tid med många svarta skärmar, det är oavsett om du köper av en nasare eller gör det själv.

Jag anser att det bolagen tar betalt för abbonemang är ocker priser, vore jag inte teknik intresserad skulle jag inte vara på detta forum, efterssom jag är helt ny på detta kan jag inte svara på om jag har/vill ha detta som hobby, men av ditt svar + det jag har last om att förändrig håller på att ske väljer jag nog att bränna själv, så det kan nog utvecklas till en riktigt utmanade hobby. Så tack för ditt svar, jag tror du fick in mig på rätt bana.

T-bird
2003-09-17, 22:45
Välkommen i gänget :D :D

Du är väl medveten om dom kortbyten som Boxer håller på med just nu?
Lyckan av fler kanaler än SVT + 4:an kan vara väldigt kort :(