handdator

Visa fullständig version : Svt hd 1 & 2



Jenny_hson
2016-11-06, 18:51
Jag får inte längre in SVT HD kanal 1 och två. Har utgånget comhemkort och kortläsare i tvn. Står "ingen signal". Har fungerat perfekt tidigare. Testat att ta bort kortläsaren och satt tillbaka den i tvn men funkar ej. nån som har nåt tips`?

jo1
2016-11-06, 18:59
kanske comslem har trixat med något ska se om jag har ett gammalt o kan kolla

Jenny_hson
2016-11-06, 19:00
schysst :)

jo1
2016-11-06, 19:04
testa ett gammalt comslem kort står bara ingen åtkomst så de har gjort något
nu körde jag via ci+ modul kanske därför ska testa en sak till

jo1
2016-11-06, 19:11
nä får inte det att funka har ingen vanlig comslembox att testa med så sorry

Jenny_hson
2016-11-06, 20:14
ok tack kanske funkar med ett annat kort?

_com_bort_
2016-11-06, 22:54
Jag får inte längre in SVT HD kanal 1 och två. Har utgånget comhemkort och kortläsare i tvn. Står "ingen signal". Har fungerat perfekt tidigare. Testat att ta bort kortläsaren och satt tillbaka den i tvn men funkar ej. nån som har nåt tips`?


"Ingen signal" tyder på att du inte har någon antennsignal för den valda kanalen.
Den kanske är flyttad till en annan frekvens?
Det programkort du har i din CI+modul måste vara pairad till denna modulen för att du ska få bild på SVT1 HD och SVT2 HD. (pairad innan det blev inaktivt räcker)

Testa att göra en ny kanalsökning?
Får du in några andra kanaler?
MVH

kermith
2016-11-07, 03:07
Varför skulle du få SVT HD kanalerna med ett utgånget kort?

Sony Z5 Premium

_com_bort_
2016-11-07, 21:50
Varför skulle du få SVT HD kanalerna med ett utgånget kort?

Sony Z5 Premium


För att det fungerar på det viset.
Jag har testat själv.
Naturligtvis måste kortet medans det var aktivt varit pairat till den CI+modul du har det i för att det ska fungera, (som jag skrev i förra inlägget).
När du sedan sagt upp ditt abonnemang så kan du fortfarande se SVT1 HD och SVT2 HD.

MVH

kermith
2016-11-08, 03:15
Jaha, ok. Jag har ju fortfarande mitt abonnemang så då förstår jag vad du menar.

Sony Z5 Premium

Jenny_hson
2016-11-08, 17:24
"Ingen signal" tyder på att du inte har någon antennsignal för den valda kanalen.
Den kanske är flyttad till en annan frekvens?
Det programkort du har i din CI+modul måste vara pairad till denna modulen för att du ska få bild på SVT1 HD och SVT2 HD. (pairad innan det blev inaktivt räcker)

Testa att göra en ny kanalsökning?
Får du in några andra kanaler?
MVH

Jag får in alla andra "gratiskanaler" digitalt. SVT HD finns på kanalplats 21, 22 och 66. Har fungerat klockrent tidigare i flera år men har slutat funka på sista tiden. Kanske tvn som spökar? Har en tv i sovrummet som det funkar bra med det går på samma tvuttag

_com_bort_
2016-11-11, 21:28
Ta bort eventuella antennsplitters och koppla dig direkt till uttaget med antennkabeln som sitter till tvn som kanalerna fungerar på.
Radera kanallistan.
Starta om tvn.
Gör en ny kanalsökning.

Berätta sedan vad som händer :)