handdator

Visa fullständig version : Problem lägga in CCcam i en Vu Zero



Hexantrop
2016-12-02, 14:36
Hej igen!
Ett tag sedan jag var inne här. En granne ville jag skulle hjälpa honom installera en ny VU Zero. Har tidigare lagt in CCcam i en VU Zero med Blackhole utan problem.
Den här VU Zero visar inte vilken image som är inlagd. När jag nu hämtat hem CCcam från arkivet och för över cccam.cfg till boxen under /var/etc och sedan klickar på Bearbeiten för att editera, så kommer det bara upp en massa nonsenstext. Någon av er som har idé om vad jag gör för fel? :-(

matkoh
2016-12-02, 14:55
Hmmmm.

CCcam.cfg är konfigurationsfilen för CCcam, du måste ladda ner CCcam binären som passar din image. Enklast om du flashar om boxen med ex. OpenPli, då finns CCcam att ladda ner från plugins.

Hexantrop
2016-12-02, 15:09
Hmmmm.

CCcam.cfg är konfigurationsfilen för CCcam, du måste ladda ner CCcam binären som passar din image. Enklast om du flashar om boxen med ex. OpenPli, då finns CCcam att ladda ner från plugins.

Tack matkoh! Trodde CCcam fanns installerad vid leverans, men började fundera på att det var som du nu skrev, när .cfg filen inte gick att installera.
Får höra med han som köpt boxen. Säkert bäst att lägga in en OpenPli - men avvaktar vad han själv säger ...