handdator

Visa fullständig version : Titta på PC, mobil eller på Ipad från Vu+ duo2



RolandS
2017-01-26, 08:15
På min mobil (android) har jag laddat ned dream Player och det fungerar det för HD utom undertexter för filmkanaler CD.
På ipad har jag inte hitta någon app som fungerar med HD. en2Player fungerar men inte för HD.
Om jag använder OpenWebif på datorn fungerar det inte för HD.
Vilka program finns det som fungerar med HD?
Tydligen räcker mitt wifi till när det fungerar på min mobil.

magnus_a
2017-01-26, 09:04
Blackbox funkar med HD och undertexter..

RolandS
2017-01-26, 11:58
Min box fungerar perfekt. Det är app och program till PC som jag är ute efter.

atomized
2017-01-26, 13:20
Min box fungerar perfekt. Det är app och program till PC som jag är ute efter.
Du har inte talat om vilken image du använder eller om du använder transcoding?

Men här är mina erfarenheter:
På PC använder jag VLC. Fungerar bra med undertexter och allt även på filmkanaler så länge man inte kör transcoding. Transcoding verkar av någon anledning ta bort undertexterna.

På Android använder jag appen Vu+ PlayerHD for Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.vuplus.android I appen ställer jag in att Default Player ska vara VLC for Android som då också måste vara installerad. Sedan funkar det som på PC d.v.s allt funkar utom undertexter när man kör transcoding.

magnus_a
2017-01-26, 14:28
Min box fungerar perfekt. Det är app och program till PC som jag är ute efter.

Blackbox är en app till ex: Ipad ..kostar typ 50 spänn, det har du råd med..http://www.rotapp.com/app/blackbox/
vlc funkar väl till PC..

RolandS
2017-01-27, 11:55
Fungerar det för CD med undertexter? Måste det vara trådbundet från box till nätet för att HD skall fungera?

magnus_a
2017-01-27, 16:52
Nu har jag en DM 800 men det borde inte spela nån roll.. undertexter funkar bra, har kabel till boxen så vet inte hur det är trådlöst med HD?
Men funkar din android app så borde även denna funka?

RolandS
2017-01-27, 17:17
Ska inhandla några Homeplug och ansluta med kabel och testa.