handdator

Visa fullständig version : Conax RSA



Andy55
2017-02-12, 08:06
Hur gör jag för att få fram RSA nyckeln i Conax, jag har en logg men sen tar det stopp

Minime
2017-02-12, 13:23
Vad ska du göra med den RSA nyckeln?

rolrn
2017-02-12, 14:29
Antar att man hoppas kunna få fram en nyckel som kan matas in i OSCam för att hantera parade kanaler..

Minime
2017-02-12, 14:37
Hahaha ja det vore väl något, kommer någon på hur detta skulle kunna fungerar och OM någon kan implementera detta i OSCam så...
Men eftersom det är hårdvarubaserat så som CI+ så är detta troligen rätt kört...

_com_bort_
2017-02-16, 19:18
Hur gör jag för att få fram RSA nyckeln i Conax, jag har en logg men sen tar det stopp


Vad är det för typ av logg du har?
Vilken operatör?
Varför tror du att det räcker med RSA-nyckeln?
Vilken utrustning ska du använda när du hittat "RSA-nyckeln"?

Leatherface
2017-02-16, 21:12
Payservers har redan löst det iaf så visst är det möjligt men inget för oss amatörer såklart.
Egentligen ingen skillnad mot Viasats HD kanaler bara annan kryptering.

_com_bort_
2017-02-16, 23:38
Payservers har redan löst det iaf så visst är det möjligt men inget för oss amatörer såklart.
Egentligen ingen skillnad mot Viasats HD kanaler bara annan kryptering.


Jo jag vet att det är möjligt, det har fungerat i många år.
Att säga att man vill hitta "RSA-nyckeln i en logg" är att göra det hela lite enkelt.

MVH

rolrn
2017-02-17, 09:57
OSCam har stöd för att man skall kunna ange en RSA-nyckel för CONAX.
..samt att denna används för att dekryptera CW vid detektering av nano-bytes (flaggan som anger att CW är krypterat).
Set inte varför detta inte skulle fungera förutsatt man man faktiskt har tillgång till nyckeln..

Om detta fungerar eller ej är svårt att få bekräftat så länge ingen kan trolla fram en nyckel som matchar ett programkort..

Andy55
2017-02-27, 20:29
Jag har en logg från originalboxen vid uppstart kan bara inte räkna om nyckeln så att den lirar med oscam

rolrn
2017-02-27, 21:41
Vad får dig att tro att det du hittat i en logg är nyckeln du söker?

Den information man ev. snappar upp med en kortlogger, eller i TS-strömmen är en krypterad nyckel, som dekrypteras i mottagaren innan den kan användas.
Man måste därmed läsa ut nyckeln okrypterad.
Det är inte troligt att nyckeln går att läsa ut från ett eprom eller linkande, utan snarare handlar det om att injecera ny programkod för processorn för att hämta nyckeln från skyddade minneskretsar (som endast processorn har tillgång till).
Detta har bevisats genomförbart på CD vita originalbox tidigare, troligen ej möjligt längre i.o.m. att det var några år sedan nu och hålet för att injecera koden troligen är tilltäppt.
Kan även tillägga att processorn inte är av standardtyp, så den som vill försöka behöver även skriva en egen kompilator för att få något gjort..
Lämpligt ämne för ett examensarbete på högskola eller universitet, där man är beredd att lägga ner en del tid..

http://www.security-explorations.com/en/SE-2011-01-details.html

deas
2017-02-28, 11:53
Att få ut nyckeln är som vanligt bara halva delen, du behöver mjukvara som kan hantera det. Vad jag vet så är det inte helt klart oscam vad för rsa stöd dom har. Finns folk som har en special version av oscam med stöd för cwpk och dom vet även hur man extraherar nyckeln ur och använder det.

rolrn
2017-02-28, 12:30
När väl CD aktiverar parningen på samtliga kanaler så kommer det troligen ut en publik lösning eftersom frestelsen att inte få "cred" då blir för stor..
D.v.s. så som det har varit i alla tider..

Leatherface
2017-02-28, 17:26
Var inte så säker på det.
Viasats pairing är inte publik och har varit på länge nu.

rolrn
2017-02-28, 21:55
Var inte så säker på det.
Viasats pairing är inte publik och har varit på länge nu.
Sant, men där finns fortfarande SD-kanalerna kvar väl?
..eller så har folk bytt till CD av just den anledningen..

Andy55
2017-03-03, 20:41
Trodde vissa va smartare än så . Eller vill dom inte visa vad dom kan!Har nu lekt lite med olika lösningar och fått Cmore Hockey att funka dock ej live men det kommer nog snart.Om man studerar hur CAS 7 är konstruerat kan man få reda på en massa nyttig info. Verkar som om en del här bara antar eller så är dom anställda av Canal Digital

_com_bort_
2017-03-04, 23:43
Du ger inte ut någon som helst information själv men räknar med att få allt serverat, det brukar inte fungera så.

Lägg upp din logg så ska vi analysera vad du har.
Lägg även upp lite detaljer om "olika lösningar" som du experimenterat med, särskilt den som du fått Cmore hockey HD att fungera med.
PM går även bra om det är sådan typ av info.

MVH