handdator

Visa fullständig version : Sat IP ??



Drake
2017-02-19, 18:38
Hej bor i lägenhet och vill beställa parabol, men min balkong är inte riktigt mot söder till 100% den är på gränsen balkongen är mot öster och sen är det en vägg emellan och sen är den lite mot söder efter väggen, och sen undrar jag också min mamma bor i en annan lägenhet och har parabol och Box skulle boxen funka hos mig med typ sat lp eller har ni några förslag??? Med vänlig hälsning, Ibbe

Leatherface
2017-02-19, 20:30
Ja det är inga problem att ta emot signaler annanstans och skicka vidare det sen över nätet till dig förutsatt att ni har bra nät mellan er åt både hållen.
100/100 på båda ställena skulle jag rekommendera.

Kalle_P
2017-02-20, 12:34
Hej
Vilken Sat>IP ska jag ta till en Samsung GalaxyTab2 Surfplatta?

Bakgrunden är att jag köpt en chinesmottagare som har en programpunkt i menyn SAT>IP.
Den vill jag gärna testa. Har inte mycket humm om ämnet men kan nog lära mej.

Mvh Kalle

Drake
2017-03-18, 18:04
Ska jag använda drembox vu solo som jag redan har eller ska jag köpa en sat ip server? har ni nån länk eller tips mvh Ibbe

Leatherface
2017-03-19, 12:46
Finns ju flera sätt att fixa det på.
Det enklaste är kanske att ställa boxen där och streama till en billig Kodi klient eller liknande.
Jag skulle själv kanske satt upp en lösning med TVheadend och TVkort och stöder streaming till Enigma2, Kodi, SAT-IP osv. Man får också med texttv textningen som man inte får i första lösningen om man t.ex. köra Kodi.
Hur det funkar i kinesmottagaren där vet jag inte men kan tänka mig att inte den heller stöder texttv textning och kan bli hjälpt av det.

klauzer
2017-05-24, 14:33
Varför inte raspberry pi med kodi och iptv service så är problemet löst.