handdator

Visa fullständig version : Cd kort



hassep
2017-07-12, 14:20
Vu+solo2 med oscam cd kort funkat i ca två år. Idag satte jag kortet i cd orginalbox och sen tillbaka igen i vu+ boxen ingen bild har startat om oscam men ingen bild testade att sätta kortet i orginalboxen igen kortet ok vad kan ha hänt?

Bosse3050
2017-07-12, 15:27
Vilken image använder du ? - om du använder OpenPli gå till Plugins och hämta
mg_camd 1.35a och installera det - om kortet är OK det kommer att fungera nu.

VH / Bosse

hassep
2017-07-12, 15:38
Ja jag kör Open Pli ska testa Tack

hassep
2017-07-12, 16:19
Nej tyvärr får inte ordning på det laddar ner mg cam 1.35a men fortfarande ingen bild. Kortet fungerar i orginalboxen. Kan det ha hänt något med kortet, när jag startade orginalboxen med kortet insatt, ville boxen göra en uppdatering av programvaran vilket jag gjorde, när jag sen satte tillbaka kortet i vu+ fick jag ingen bild.

Piraya
2017-07-12, 17:49
Har du provat med cccam 2.3.0 ?

hassep
2017-07-12, 18:18
Provade cccam men tyvärr samma fel

Bosse3050
2017-07-13, 11:22
Jag föreslog mg_camd, men det lossnade jo inte ditt problem - det var jag som inte använder vad jag har mellan öronen - sorry.

Men prova detta här - det fungerar alltid här i DANSKAR LAND:

Meny-Plugins-röda knapp-hitta OSCAM och ta bort den.

Menyn->plugins-> oscam och låt boxen installera den - genstarta Enigma2 - det borde fungera nu - om inte försöka gå in softCAM / CI och starta oscam.

Min CD danska kort alltid fungerar på det sättet och i alla-mottagare jag har - jag tror inte att der en skillnaden mellan danska och svenska kort.

vh / Bosse

hassep
2017-07-13, 13:56
Tack för tipset men tyvärr fortfarande ingen bild, gjorde precis som du beskrev. Kollade kortet igen i orginalboxen funkar. Fattar ingenting. Jag får väl testa med en ominstallation av boxen

Bosse3050
2017-07-13, 14:43
der er en ny OpenPli-6 til test - jeg har og kender flere der bruger den og den virker 100%

https://openpli.org/download/vuplus/Solo2

palle_c
2017-07-13, 15:12
Hej.

Alla försöker hjälpa men du säger inget om vilken levrantör du använder, är det satellire, kabeltv?
Jag förmodar att alla tar det som sat som jag gör när jag läser tråden från början, jag kan säga att jag har inga problem med cd/via med fungerande oscam.

hassep
2017-07-13, 16:28
Ok det är CD parabol vu+ Open pli. mystiskt fel satte kortet i orginalmottagaren för att kolla om den fungerade efter jag flyttat den till en annan plats, den ville att jag skulle uppdatera programvaran vilket jag gjorde fick bild stänge av orginalboxen satte tillbaka kortet i vu+ solo2 igen , kortet avkodar ej, vu+ fungerade ju innan och jag har inte ändrat något under tiden kortet satt i orginaboxen. Flyttar jag tillbaka kortet i orginalen får jag bild direkt.

jo1
2017-07-13, 16:35
flyttade du orginalboxen eller vu+ boxen?

hassep
2017-07-13, 16:58
Jag har lite svårt ā vara tydlig. vu+ boxen har jag inte flyttat enbart tagit ur kort en stund medan jag provade originalet när jag sen satte tillbaka kortet får jag ingen bild. Det måste ha hänt något med kortet när det satt i orginalboxen.

palle_c
2017-07-14, 13:43
Hej.

Solo2 använder jag också och den har 2st readers, måste bara fråga att du satte i kortet i samma reader som innan eftersom den oscam konfiggen du har måste man ju skriva vilken slot kortet sitter i. Är nog en longshot men man vet ju aldrig hehe

Vad säger live loggen på oscam när du skall koda av en kanal?

Bosse3050
2017-07-14, 17:20
Man kan sätta oscam in och det fungerar utan konfiguration och läsar Canal Digitals kort och andra 100% - i VU + SOLO2 och Miraclebox premium twin plus verker i den nedre kortplatsen .

Jag har både CD och Via karta och här configureret jag oscam - CD fungerar övre och Via i det nedre kortläsaren i min DM800se - men VU + och Miraclebox fungerar det motsatta, det vill säga CD i den nedre och Via upptill.


@hassep

Har du signal på de kanaler kortet inte öppnar och hur mycket?

Fungerar de fria kanalerna vid 0,8°W ? - har du dem inte - så låg en manuell sökning på :
DVB-S -11357H-24.500-7 / 8-QPSK.

Du har två tuners och använder du den rätta? - är antennkabeln på rätt tuner?

vh / Bosse

hassep
2017-07-15, 07:31
Stort tack! Jag satte tillbaka kortet i vu+ boxen i den övre läsaren, jag trodde jag var säker på att den suttit där tidigare och visste inte att det spelade någon roll i vilken läsare kortet sitter, men nu vet jag bättre. Kortet i nedre läsaren omstart cam och bild. Tack för hjälpen.
Någon som vet, har beställt en vu+ solo 4 k gäller nedre läsare även på den.

Bosse3050
2017-07-15, 08:09
Tja hassep - var inte rädd att prova - så om du någonsin har problem med VU + så experiment - försöka - prova - prova och du lär dig mycket samtidlig - hittar ingen lösning - fråga Boardet här är nästan alltid någon som kan hjälpa dig.

vh / Bosse

ricki
2017-07-15, 09:20
Det bestämmer man själv, men om du använder pli tror jag det inte spelar någon roll.

ps

Kollade och bägge läsare fungerar med pli.