handdator

Visa fullständig version : Snälla hur gör jag ?



Bluemoon
2017-09-02, 19:06
Hejsan ! Jag har en VU+ Ultimo 4 K och kör Open ATV 6.1 på den. Parabolen är en Maximum som kan ha måååånga LNB's.
Men ! Hur gör jag för att koppla in flera LNB på mun mottagare ? Jag vill bara ha EN ledning ut till parabolen och i min mottagare så finns det ju bara Disec ABCD men jag vill ha fler än 4 LNB.
Hur gör jag hur ställer jag in det i mottagaren och vilken switch behöver jag ?

Tacksam för svar / Bluemoon.

Bosse3050
2017-09-02, 20:38
Du behöver avancerad i tunerkonfiguration och DiSEqC-typen ska vara 1,1 men också en DiSEqC avsedd för många lnb'r - jag rekommenderar starkt en EMP centauri 9/1 Den är snabb i skift - hög kvalitet och väldigt väderbeständig och kan programmeras på 4 olika sätt - jag har haft min i 9 år och det är inget problem. och det är billigt.

http://llk.dk/kueed4

vh / Bosse

Bluemoon
2017-09-03, 17:04
Tack Bosse för svar. Ja jag vet inte riktigt hur jag ska ställa in menyn i boxen det finns ju tusen inställningar. Suck ! Jo avancerat läge kan jag men hur väljer jag lnb sedan dt.ex lnb 1, 2 osv från menyn ?
Hur många lnb har du och hur har du konfigurerat det hela ?

MVH Janne ( Bluemoon )

atomized
2017-09-03, 18:07
Det är ju enklare om du talar om vilken switch du har eller tänker skaffa eftersom proceduren kan skilja mellan olika switchar. Om du inte redan köpt en så gå på Bosse3050:s rekommendation och köp en EMP Centauri, de brukar göra bra grejer.

I detta inlägg http://www.world-of-satellite.com/showthread.php?12955-8-way-diseqc&p=93807&viewfull=1#post93807 kan du läsa lite mer om vilka inställningsalternativ som finns. Läs gärna hela tråden för mer info.

Bluemoon
2017-09-03, 18:56
Tack för svar ! Ja jag tror jag köper en sådan switch som Bosse rekomenderat. Ha Ha ja just nu har jag bara en standardswitch 1 in och 4 ut så det som skulle behövas är ju minst 6 ut då jag har en maximum med 5 huvuden och en extra parabol för 0,8. Så jag tror jag lyder Bosse's tips.

TACK ALLA FÖR HJÄLPEN / Janne ( Bluemoon ) :D

Bosse3050
2017-09-03, 22:08
När du har fått din DiSEqC, skulle jag vilja hjälpa dig att ställa in tunern.

Jag har 5 LNB - 0.8W - 4.8E - 13E - 19.2E - 28.2E.

vh / Bosse

eura665
2017-09-04, 13:19
Håller med Bosse, EMP Profiline DiSEqC Relais 9/1 P.168-W V2 funkar perfekt har själv 4st, men skär av dom små plast”plupparna” inne i höjet så att du få ut swichen när det är kalt, är det nästan omöjligt att få ut swichen, vilket är ett måste om man lägger till ett Lnb. Tyvärr är det alltid den kalla årstiden man leker med sin parabol ;-) Så här enkelt är det att ställa in
http://www.emp-centauri.cz/pdf/DM800-168V2setupEN.pdfhttp://www.emp-centauri.cz/pdf/DM800-168V2setupEN.pdf

Bluemoon
2017-09-12, 16:17
Hej Bosse ! Nu har jag fått min Switch men jag får ingen signal när kag testat. Jag har koaxen till ingång 1 på vU+ mottagaren. Jag har testat med att ansluta mottagaren till utgången på switchen och en LNB till LNB 1 ingången men nix ingen signal. Så jag skulle vara mycket tacksam och glad för din hjälp.

MVH Janne

Så här står det i menyn på mion vU+ Ultimo 4 K med OpenATV 6.1 och Universe HD skin.

Ja jag har också 5 LNB 0,8W 5 Öst 13 Öst 19.2 Öst 28,2 Öst samma som dig :)

Konfigurationsläge: Advancerad
Satellit: 0,8* West
LNB: LNB 1
Prioritet: Auto
LOF: Universal LNB
Spänningsläge: Polarisation
Ökad Spänning: Nej
Tonläge: Band
DiseqC Läge: 1.1
Snabb DiseqC: Nej
Tonburst: Inga
DiseqC 1.0 Kommando: Inga
DiseqC 1.1 Kommando: Inga
Repetera Sekvens: Nej

patoalexis38
2017-09-12, 17:07
Konfigurationsläge: Advancerad
Satellit: 0,8* West
LNB: LNB 1
Prioritet: Auto
LOF: Universal LNB
Spänningsläge: Polarisation
Ökad Spänning: Nej
Tonläge: Band
DiseqC Läge: 1.1
Snabb DiseqC: Nej
Tonburst: Inga
DiseqC 1.0 Kommando: port A
DiseqC 1.1 Kommando: port 1
Repetera Sekvens: Nej

patoalexis38
2017-09-12, 17:09
de förts 4 skall vara A , B , C och D
med port 1
för lnb nr 5 börjar du med A
men denna gånger tar port 2

och du borde funka

självklar bör du byta satelit dvs lnn 1 thorn , lnb 2 sirius osv

Bosse3050
2017-09-12, 17:33
Hej

ställ in DiSEqC nr: 1 = ON - - No2 = OF.

Konfigurera tuner = Avancerat

Satellit = t.ex. 0,8W - - - - (min inställning är: 1 = 0,8W - 2 = 4,8E - 3 = 13E - 4 = 19,2E - 5 = 28,2E)
LNB = LNB1
Prioritet = Auto
LOF = Universal LNB
Spänningstyp = Polarisation
Ökad spänning = Nej
Tone Mode = Band
DiSEqC-typ = 1,1
Snabb DiSEqC = Nej
Toneburst = ingen
DiSEqC 1.0 kommando = ingen
DiSEqC 1.1 command = Input 1
DiSEqC 1.1 Repetitioner = Ingen
Sequence Repeat = Nej

------------------------

Detta är min inställning och det är enkelt och fungerar 100%.

Hoppas du får det att fungera.

Jag hittade ingen plats att svara på din PM - därför är svaret här.

vh / Ole = Bosse

















Foreslå en ændring





















































































































Google Oversæt til virksomheder:OversætterkitWebsiteoversætter









Om Google OversætGruppeMobil
Om GooglePrivatliv og vilkårHjælp