handdator

Visa fullständig version : Vu+zero mgcamd



lakens
2017-09-14, 20:52
Hej
måste göra omstart på softcamen för att bilden sk hoppa igång. När jag fått bild funkar allt som det ska.
Vu+zeto openpli 4.0 mgcamd 1.38. Har provat 1.35 ingen skillnad.
kör b (06) i mg_cfg
någon som har en lösning.

jo1
2017-09-15, 20:08
vart ligger servern ? eller ditt org kort då?
hur kör du där?

lakens
2017-09-15, 20:11
vart ligger servern ? eller ditt org kort då?
hur kör du där?

Det är OScam på en Linux dator.

atomized
2017-09-15, 21:46
Ingen lösning men ett alternativ.
I mitt tycke är det dags att överge mgcamd som inte uppdaterats på år och dag. I dagens läge är väl oscam den bästa lösningen även på en klient.

Men om man som jag är lite lat och vill ha något som är enklare att konfigurera så tycker jag CCcam är ett bra alternativ som brukar funka utmärkt.
Läs den här tråden och prova om inte det funkar lika bra som mgcamd:
https://www.comhit.net/showthread.php/33935-Oscam-server-CCcam-klient-med-fungerande-au

lakens
2017-09-16, 08:46
Ingen lösning men ett alternativ.
I mitt tycke är det dags att överge mgcamd som inte uppdaterats på år och dag. I dagens läge är väl oscam den bästa lösningen även på en klient.

Men om man som jag är lite lat och vill ha något som är enklare att konfigurera så tycker jag CCcam är ett bra alternativ som brukar funka utmärkt.
Läs den här tråden och prova om inte det funkar lika bra som mgcamd:
https://www.comhit.net/showthread.php/33935-Oscam-server-CCcam-klient-med-fungerande-au

Blir samma sak med c line. måste göra en restart av camen för att det ska rulla igång. kollade i etc/ init.d och det ser ut så här.

start)
ulimit -s 1024
exec start-stop-daemon -S -x /usr/bin/CCcam

Är det rätt?

matkoh
2017-09-16, 10:09
Hmmmm.

Vilken image ?? OpenPli funkar perfekt med mgcamd, aldrig någon omstart. Däremot med BlackHole så får man starta om mgcamd lite då & då (några ggr/kväll).

lakens
2017-09-16, 12:36
Hmmmm.

Vilken image ?? OpenPli funkar perfekt med mgcamd, aldrig någon omstart. Däremot med BlackHole så får man starta om mgcamd lite då & då (några ggr/kväll).

om du läser om mitt första inlägg så ser du vad jag kör för image.

atomized
2017-09-16, 12:55
Blir samma sak med c line. måste göra en restart av camen för att det ska rulla igång. kollade i etc/ init.d och det ser ut så här.

start)
ulimit -s 1024
sleep 10
exec start-stop-daemon -S -x /usr/bin/CCcam

Är det rätt?
Du kan prova att lägga in en 'sleep 5' eller 'sleep 10' i scriptet enligt exempel ovan. Ibland försöker boxen starta camen för tidigt.

Bosse3050
2017-09-16, 13:56
Det finns fler mgcamd 1.35 tillgängliga och några av dem kan ge dig ett misstag. Om du använder 1.35a finns det inga problem med camd boot.

vh / Bosse

lakens
2017-09-17, 09:45
Det är så konstigt. Laddar ner cccam först sen mgcamd och voila!! det funkar.
som att det saknades något.

spannande
2017-09-18, 15:21
Tror lösningen på ditt problem är att du i mg.cfg filen ändrar Network mode {G} till 01

Jicarala
2017-09-18, 17:45
Det är så konstigt. Laddar ner cccam först sen mgcamd och voila!! det funkar.
som att det saknades något.

Haft samma problem när man installerat MgCamd via plugins-menyn i OpenPLi. Har fått för mig att felet varit att MgCamd startar innan nätverket "kommit igång" ordentligt, men det kan ju också vara att den vid första installationstillfället misslyckats med att lägga till skript för att starta camen vid boot, men att det gick bra på andra "försöket".

Bosse3050
2017-09-18, 18:10
Gå till plugins -> tryck på röd knapp -> ta bort mgcamd.

Sätt in plugins och ladda ner och installera mgcamd 1.35a och byt till B {06} - omstart boxenn och om den inte startar nu - ladda upp ny image - den här gången OpenPli-6.0 och använd mgcamd 1.35a och lägg till resten - stäng av bakåt och omstart - det borde fungera nu.

OpenPli-4.0 opdateres inte længre - alle opdateringer sker i 6.0 och när man mener at6.0 er fuld opdateret frigives den som OpenPli-6.1 och den bli'r opdateret.

lakens
2017-09-19, 08:38
Det funkar ju nu när jag installerade cccam först sen mgcamd. Så nu orkar jag inte ödsla mer tid på det här.
men stort tack för alla tips.