handdator

Visa fullständig version : EPG på svenska till OpenPli 6



matkoh
2017-10-19, 18:29
Hmmmm.

Jag installerade OpenPli 6 på en av mina VU+ Zero, men jag hittar ingenstans var man ställer EPG språket, som det är nu så blir det norska eller danska i EPG. Någon som har hittat det i menyerna, eller måste man ladda ner någon plugin ?

ricki
2017-10-19, 18:35
Audio/video--Automatisk språk och ljudval

matkoh
2017-10-19, 18:47
Hmmmm.

Nix, där finns inte för att ställa in EPG språket, bara undertext samt ljudspråk, inte 3 alternativ som OpenPli 4 hade.

ricki
2017-10-19, 18:56
Hmmmm.


Läs noga!!!

matkoh
2017-10-19, 19:20
Hmmmm.

Hjälper inte hur mycket jag än tittar.

ricki
2017-10-19, 19:23
Har det blivit något fel när du flashade?

matkoh
2017-10-19, 19:26
Hmmmmm.

Nix, men det kanske skiljer på en Zerobox ? Jag har testat 2 stycken & laddat ner OpenPli 6 på nytt emellan, samma bild.

ricki
2017-10-19, 19:45
Då får du fråga på Pli forum

lus
2017-10-19, 20:16
Hmmmmm.

Nix, men det kanske skiljer på en Zerobox ? Jag har testat 2 stycken & laddat ner OpenPli 6 på nytt emellan, samma bild.

Kan det vara en bugg som ramlat in på något vis? Denna har jag i min zero, bland dom första. openpli-6.0-rc-vuzero-20170707_usb och den är riktig när det gäller språk och ljudval.

ricki
2017-10-19, 20:37
Den senaste är 6 stable förmodar att matkoh menar den.

lus
2017-10-19, 20:40
Den senaste är 6 stable förmodar att matkoh menar den.

OK!
I open webif ser det ut så hos mig med men inte meny/inställningar/system/Audio video/Automatiskt språk och ljudval.
Anpassningar måste även vara Expert.

ricki
2017-10-20, 08:01
Det är förmodligen expert inställningen han missade, förmodade han hade koll på det.

matkoh
2017-10-20, 08:03
Hmmmm.

Om det är mig du menar med "han" så hade "han" expertinställning satt, ingen skillnad.

ricki
2017-10-20, 08:05
Vill bara veta att du gjorde rätt.

matkoh
2017-10-20, 08:13
Hmmmm.

Absolut, och valt svenska förståss. För att det inte ska bli några missförstånd, så kan jag informera er om att jag installerat säkert 1000 boxar genom åren, jobbar enbart med Linux, och frågar inte om självklarheter.

Bosse3050
2017-10-20, 08:48
Anledningen till att den nya menyn bara fungerar på DM8000 är att den är den enda DM-mottagaren som uppdateras med OpenPli 6-0 - DM7020 fungerar bara med 4-0 och menyn uppdateras inte längre.

vh / Bosse

ricki
2017-10-20, 09:03
Anledningen till att den nya menyn bara fungerar på DM8000 är att den är den enda DM-mottagaren som uppdateras med OpenPli 6-0 - DM7020 fungerar bara med 4-0 och menyn uppdateras inte längre.

vh / Bosse

Du har rätt vad gäller DM, men var står det någonting om att det gäller DM, gäller Vu Zero

Bosse3050
2017-10-20, 09:20
piphalu skrev :

>>detta på en dm8000 men på min dm7020hd finns språkvalet.<<

det var en forklaring på dette.

ricki
2017-10-20, 09:47
Det måste finnas fler som äger en Vu Zero, ingen som har samma fel?

matkoh
2017-10-20, 15:08
Hmmmm.

Installerade nu OP 6 på min SoloSe, och valde Expert-inställning, då fick jag den "vanliga" menyn, men inte på mina Zero-boxar, så någon bugg är det. Får avvakta på en uppdatering.

eura665
2017-10-20, 15:19
Testade 6:an för ett par månader sedan, fick strul med codec så jag jag gick tillbaka till 4:an, tänkte inte på hur Epg funkade med 6:an men jag vet att Rytec ändrar sitt format på xml filerna, om jag har förstått stöder Openpli6 detta nya format, detta är kanske orsaken till bristen av språk valet."bug"
Har för mig att det finns en conf fil om man använder Epgimport där man kan ställa språket. Däremot har jag aldrig fått Crossepg att funka bra med min Dm8000, Kanske ett plugin är ett sätt att lösa detta problem? Lycka Till

lus
2017-10-20, 15:19
Hmmmm.

Absolut, och valt svenska förståss. För att det inte ska bli några missförstånd, så kan jag informera er om att jag installerat säkert 1000 boxar genom åren, jobbar enbart med Linux, och frågar inte om självklarheter.

Under dom åren jag varit med i detta forum så vet jag att du är linuxexpert! (nu är det du, du heter)
Om jag fattat det rätt så är det openwebif du menar eller är det samma i boxen med fjärren?
När det gäller linux så använder jag det så mycket jag kan då min son också var en linuxexpert.
För drygt ett år sedan lämnade han oss efter en tids sjukdom, jag har har lyckats lära mig ganska mycket om linux
var inte helt grön innan heller.


Satte ihop en kortserver i en raspberry pi3 i början av året med hjälp av atomizeds guide. Just nu så sitter jag vid en dator
med linux mint, så jag är på gång! Nu till en annan sak angående openwebif, Jag skulle vilja komma åt min box när jag är bortrest
det går inte längre har gått bra tills den fick Open pli 6.0, denna box är en vu+duo2. Hittade detta, översatt från open pli s forum!!



De senaste OpenPLi img har en version av webbgränssnittet som blockerar extern åtkomst som
standard för att undvika att folk öppnar sin box till internet utan ett tydliggjort godkännande
(för att undvika att din box kapas av ett olagligt IPTV-nätverk). Så du bör ändra dina
säkerhetsinställningar. Det fungerar inte på någon box längre
Inte förrän OWIF är nedgraderad!!!


matkho, du vet kanske något om detta.

ricki
2017-10-20, 15:23
Testade 6:an för ett par månader sedan, fick strul med codec så jag jag gick tillbaka till 4:an, tänkte inte på hur Epg funkade med 6:an men jag vet att Rytec ändrar sitt format på xml filerna, om jag har förstått stöder Openpli6 detta nya format, detta är kanske orsaken till bristen av språk valet."bug"
Har för mig att det finns en conf fil om man använder Epgimport där man kan ställa språket. Däremot har jag aldrig fått Crossepg att funka bra med min Dm8000, Kanske ett plugin är ett sätt att lösa detta problem? Lycka Till

Epg fungerar bättre med det nya formatet enligt mig, går mycket fortare att ladda ner.

ricki
2017-10-20, 15:25
lus varför öppnar du inte en egen tråd, ett helt annat problem.

matkoh
2017-10-20, 15:26
Hmmmm.

För att svara på frågan om fjärråtkomst, så kör jag TOR-nätet på alla mina boxar & kommer då åt dem över VPN-tunneln.

ricki
2017-10-20, 15:27
Under dom åren jag varit med i detta forum så vet jag att du är linuxexpert! (nu är det du, du heter)
Om jag fattat det rätt så är det openwebif du menar eller är det samma i boxen med fjärren?
När det gäller linux så använder jag det så mycket jag kan då min son också var en linuxexpert.
För drygt ett år sedan lämnade han oss efter en tids sjukdom, jag har har lyckats lära mig ganska mycket om linux
var inte helt grön innan heller.


Satte ihop en kortserver i en raspberry pi3 i början av året med hjälp av atomizeds guide. Just nu så sitter jag vid en dator
med linux mint, så jag är på gång! Nu till en annan sak angående openwebif, Jag skulle vilja komma åt min box när jag är bortrest
det går inte längre har gått bra tills den fick Open pli 6.0, denna box är en vu+duo2. Hittade detta, översatt från open pli s forum!!



De senaste OpenPLi img har en version av webbgränssnittet som blockerar extern åtkomst som
standard för att undvika att folk öppnar sin box till internet utan ett tydliggjort godkännande
(för att undvika att din box kapas av ett olagligt IPTV-nätverk). Så du bör ändra dina
säkerhetsinställningar. Det fungerar inte på någon box längre
Inte förrän OWIF är nedgraderad!!!


matkho, du vet kanske något om detta.

Varför öppnar ni inte en egen tråd, är väl redan tillräckligt rörigt som det är.

lus
2017-10-20, 16:14
Hmmmm.

För att svara på frågan om fjärråtkomst, så kör jag TOR-nätet på alla mina boxar & kommer då åt dem över VPN-tunneln.

OK,tack
Ska kolla vidare på detta, och öppna en ny tråd när det är dags!

matkoh
2017-10-21, 05:19
Hmmmmm.

Problem solved. Efter att man valt "Expert" inställning & avslutat med grön knapp, så behövde jag starta om boxen, sedan fanns den rätta menyn men val av EPG språk. Mycket märkligt.

ricki
2017-10-21, 09:12
Hmmmmm.

Problem solved. Efter att man valt "Expert" inställning & avslutat med grön knapp, så behövde jag starta om boxen, sedan fanns den rätta menyn men val av EPG språk. Mycket märkligt.:rolleyes: