handdator

Visa fullständig version : inlägg



jo1
2018-02-13, 09:20
varför kmr detta upp har aldrig gjort förut???
Tack för att du postade! Ditt inlägg kommer inte att synas förrän en moderator har godkänt ditt inlägg

atomized
2018-02-13, 10:13
varför kmr detta upp har aldrig gjort förut???
Tack för att du postade! Ditt inlägg kommer inte att synas förrän en moderator har godkänt ditt inlägg
Jag kan inte detaljerna, det kanske deas kan reda ut?
Men forumet verkar ha någon slags spam-filter som reagerar på vissa typer av inlägg. Exakt hur reglerna ser ut vet jag som sagt inte men det jag har märkt är att inlägg ofta fastnar i moderatorkö om de innehåller länkar. Jag brukar kolla och godkänna sådana inlägg när jag ser dem. Jag har godkänt ditt inlägg nu.

ricki
2018-02-13, 10:27
Kan någon förtydliga så att även jag fattar inlägget.

Ibrahim
2018-02-13, 10:58
Detta har hänt mig också flera gånger!

atomized
2018-02-13, 11:12
Kan någon förtydliga så att även jag fattar inlägget.
Vad är det du inte fattar?

Vissa inlägg som skrivs av medlemmar fastnar i någon slags spam-filter. De publiceras inte då utan blir märkta "modererat inlägg" och det är bara vi moderatorer som kan se dem. För att alla ska kunna se dem måste de godkännas av en moderator.

Exakt hur reglerna för detta spamfilter ser ut vet jag inte, men jag har märkt att de inlägg som fastnar oftast innehåller en eller flera länkar till websidor.

För mig som moderator är det lätt att missa dessa inlägg eftersom när jag läser forumet ser de ut som vanliga inlägg. Enda skillnaden jag ser är att de inte får något nummer längst upp till höger utan där står istället "modererat inlägg". När jag sedan godkänt dem får de ett nummer.

Man hade ju önskat att jag som moderator fick en tydligare indikering när inlägg behöver godkännas men så är det inte.

ricki
2018-02-13, 11:52
varför kmr detta upp har aldrig gjort förut???
Tack för att du postade! Ditt inlägg kommer inte att synas förrän en moderator har godkänt ditt inlägg

Oj, det var det här jag menade tror jag vet nu.

jo1
2018-02-13, 12:55
ok då vet jag

deas
2018-02-13, 17:49
Ska titta på detta, håller just nu på att färdigställa nya servern för forumet så ska gräva djupare i det när flytten är klar.