handdator

Visa fullständig version : Vu+Ultimo 4K display - inspelningsindikator



Stickan
2019-02-26, 10:15
OpenPLI 7.0 stable i flash funkar utmärkt numera erfter upppdatering 25 feb. Även avkodning på 27,5 vilket inte fungerade tidigare. :)

Jag spelar in en del till hdd, och tyvärr är indikeringen för pågående inspelning rätt blygsam på displayen. Detta har inneburit att jag bootat om boxen under pågårende inspelning. Finns någon möjlighet att få en kraftigrare röd markering på den relativt kontrastfattiga displayen under inspelning? Skulle vilja ha en indikering i stil med den som Dremboxarna har.

ricki
2019-02-26, 11:23
När jag spelar in och försöker att boota om, får jag frågan om jag verkligen vill, eftersom en inspelning ska börja eller pågår.

Stickan
2019-02-26, 12:19
Jadå, men ibland missar man det ändå. Mänskliga faktorn som smyger sig på när man uppnår mogen ålder. Skulle ändå vilja ha en tydligare inspelningsindikator. Går givetvis för den som har kunskap att modifiera displaybilden. Men överkurs för min del.

Kankse blir det bättre om jag höjer mottagaren till ögonhöjd. F n är den placerad 30 cm ovan golv.

______

Nu är Ultimno 4K placerad i ögonhöjd. Klart bättre uppsikt. Men inte att jämföra med DM.