handdator

Visa fullständig version : Flasha DM500HD



golfbotte
2019-06-08, 13:01
Kan man skrämma liv i en DM500HD som inte går att flasha med nätet eller DreamUp?
Jag började med nätet och fick allt att fungera ända fram till "Reboot".. När jag startade om så gick det inte. Detta gjorde jag med en clone image. Jag har sedan försökt med olika DreamUp utan resultat. Jag trodde det var en clone box, men det kanske är en originalbox ? Finns det något sätt att "reparera" boxen?

atomized
2019-06-08, 13:12
Kan man skrämma liv i en DM500HD som inte går att flasha med nätet eller DreamUp?
Jag började med nätet och fick allt att fungera ända fram till "Reboot".. När jag startade om så gick det inte. Detta gjorde jag med en clone image. Jag har sedan försökt med olika DreamUp utan resultat. Jag trodde det var en clone box, men det kanske är en originalbox ? Finns det något sätt att "reparera" boxen?
Det går säkert att rädda boxen. Frågan är bara hur man gör. Du måste ta reda på vad du har för box och vilket SIM du har i boxen och sedan gäller det att välja metod och rätt filer efter det.

Jag har själv inte hållt på med Dreamboxar så jag har inte koll på detaljerna. Men börja med att läsa igenom de klistrade trådar som finns i Dreambox-arean. De handlar just om såna här saker. Sedan kan du förhoppningsvis få hjälp av någon som har pysslat med samma typ av box som du har.

Minime
2019-06-10, 08:19
Kan man skrämma liv i en DM500HD som inte går att flasha med nätet eller DreamUp?
Jag började med nätet och fick allt att fungera ända fram till "Reboot".. När jag startade om så gick det inte. Detta gjorde jag med en clone image. Jag har sedan försökt med olika DreamUp utan resultat. Jag trodde det var en clone box, men det kanske är en originalbox ? Finns det något sätt att "reparera" boxen?
Du måste nog ge lite mer information om själva felmeddelandet i displayen då du för söker att bota boxen för att kunna få bättre hjälp...

Ibrahim
2019-06-10, 08:56
Minime
DM500HD har inte display!

Minime
2019-06-10, 09:29
Ahh oki, fel av mig då, men vilket som så behövs lite mer information...
Ex. vad blir det för fel meddelande i Dreamup? med mer? Provat flasha med en ändre version av dreamup? som ex 1.3.3.7...

golfbotte
2019-06-10, 16:07
Jag har fixat detta med dreamup (1_3_3_12 från hemsidan). Jag anslöt både med seriel kabel och via mitt nätverk, då funkade det. Tack för hjälpen. De inklistrade trådarna ledde mig rätt.