handdator

Visa fullständig version : Viasat film på canal digital kortet



mickeez
2020-03-14, 15:24
Uppgraderat mitt CD abb med Viasat film + viaplay.

Fungerar bra att kolla på viasat series i min vu box men inte de andra filmkanalerna. Dessa fungerar däremot på min oneplace box.

Kan det vara så att de andra filmkanalerna är pairade på kortet precis som t.ex cmore hockey så det inte går att se dessa i egen box.

Märkligt i såna fall att viasat series fungerar.

Nån som har nån erfarenhet med viasat film kanalerna på ett canal digital abb.

Förresten, jag kör via parabol såklart :)

DennisOlof
2020-03-14, 16:20
Så det fungerar på den skräpiga (one place) boxen.

Måste vara något tillfälligt eller några inställningar som saknas då för jag
antar att alla Viasat kanalerna kör med Conax systemet, men jag tror inte
dom är paired. För om jag inte minns fel så kör inte Canal Digital med detta
även om möjligheten finns i Coanx systemet.

Det var ju mer Viasat som använde detta för att stänga ute tredje parts boxar eller ?

ricki
2020-03-14, 17:50
Jag har fått en viasatsport kanal i mitt familjepaket, som dock bara går att se med modul eller deras boxar

mickeez
2020-03-14, 20:04
Som jag skrivit, detta gäller Viasat film mot oscam

atomized
2020-03-14, 20:59
@mickeez
Hur gammal är din image i Vu+ boxen? Har du provat att uppdatera den till en nyare version?

Jag råkade ut för en kanal som inte gick att se med min gamla Blackhole 2.1.3 i min Vu+ Duo. Kanalen är History Romania HD. Jag provade då att uppdatera boxen till Blackhole 3.0.7 och då funkade det. Jag antar att nya typer av kodningar m.m. kan ibland kräva uppdaterad mjukvara i mottagaren.

ricki
2020-03-15, 04:51
Jag har inte uppgraderat, men fortsätter det så här att man måste använda modul med allt flera kanaler kommer jag att säga upp mitt abb.

bbra2000
2020-03-17, 08:49
Viasat Film Premiere HD = pairad
Viasat Film Action HD = pairad
Viasat Film Hits HD = pairad
Viasat Film Family SD = pairad
Viasat Series HD = opairad

maur
2020-03-22, 00:03
Uppgraderat mitt CD abb med Viasat film + viaplay.

Fungerar bra att kolla på viasat series i min vu box men inte de andra filmkanalerna. Dessa fungerar däremot på min oneplace box.

Kan det vara så att de andra filmkanalerna är pairade på kortet precis som t.ex cmore hockey så det inte går att se dessa i egen box.

Märkligt i såna fall att viasat series fungerar.

Nån som har nån erfarenhet med viasat film kanalerna på ett canal digital abb.

Förresten, jag kör via parabol såklart :)

Hur har du kunnat få det att fungera i både One Place och VU+ boxen för som jag har fattat det så är det olika storlekar på SIM-kortet och jag har VU+ SOLO2 som har den gamla storleken på Smartkortet och därför undrar jag hur du gjorde för att få behålla ditt gamla Smartkort när du beställde One Place för jag har fattat det som att det byts ut mot det nya mindre kortet?

DennisOlof
2020-03-22, 11:05
maur, det stämmer att den nya svart boxen som var en ersättare till den "vita" boxen har en SIM-kort slot på baksidan
av boxen, fullstor SIM-kort är det som man en gång i tiden använde i äldre mobiltelefoner. Samma sak gäller med
"one-place" boxen. Man lyfter ett lock framtill och där under finns själva SIM-kortet.

Jag vet inte om man får behålla ett smart-card och själv "klippa" ut sim-kortet om man vill det. Vad jag förstår så levereras
alla dessa nya boxer med SIM-kortet monterat i SIM-kort platsen när man får boxen.

Det som man alltid fick förut var ju just kreditkorts storlek på smart-card med chippet på enda sidan och så körde man
in det i boxen och sedan var det klart.

Viasat vet jag inte, där får någon annan svara.

trug
2020-04-03, 15:12
Nu frivisar vi Viasat Film
1-7 april frivisar vi de fem kanalerna i kanalpaketet Viasat Film. Passa på att njuta av storfilmer och prisbelönade TV-serier!
Jag lyckas inte se kanalerna med OSCam. De frivisar kanalerna men de är fortfarande pairade?

ricki
2020-04-03, 15:49
Ja, du kan endast se dom med modul eller deras boxar.

trug
2020-04-03, 20:31
Trist, jag har tidigare kunnat se C More-kanalerna under frivisning som jag också trodde var pairade i normala fall.

jippe
2020-04-05, 01:22
Jag lyckas inte se kanalerna med OSCam. De frivisar kanalerna men de är fortfarande pairade?
Funkar bra här, dm8000 med ci modul. Japp de är parade, funkar inte med oscam.

hur är det med viasat history, Explorer och nature, ser att de med dykt upp men ingen bild

mickeez
2020-04-05, 15:17
Nej det har jag faktiskt inte gjort, det är en gammal BH image. Har inte brytt mig om att byta då jag gillar imagen och den fyllt sin funktion....



@mickeez
Hur gammal är din image i Vu+ boxen? Har du provat att uppdatera den till en nyare version?

Jag råkade ut för en kanal som inte gick att se med min gamla Blackhole 2.1.3 i min Vu+ Duo. Kanalen är History Romania HD. Jag provade då att uppdatera boxen till Blackhole 3.0.7 och då funkade det. Jag antar att nya typer av kodningar m.m. kan ibland kräva uppdaterad mjukvara i mottagaren.

mickeez
2020-04-05, 15:19
Ja där kom svaret, man får vara glad så länge series fungerar då.


Viasat Film Premiere HD = pairad
Viasat Film Action HD = pairad
Viasat Film Hits HD = pairad
Viasat Film Family SD = pairad
Viasat Series HD = opairad