handdator

Visa fullständig version : Vu duo2 flash fundering



wizz
2020-09-07, 14:49
Fick tag i en duo2 som skall ersätta en zero men är varken en fena på boxen och ej heller på open blackhole som den kom med.
allt funkar men har lyckats strula med inställningarna för dom två panelerna så båda just nu visar inget alls 😭
och får inte det att funka men vid boot så tänder dom upp så dom funkar.

frågan är hur gör jag? Eller skall jag flasha om den?
om jag installerar om den så skulle jag vilja byta till openpli som jag är bekant med men hur går jag tillväga? Flasha rakt av eller något att tänka på?

matkoh
2020-09-07, 14:51
Hmmmm.

Så enkelt att flasha om boxen. Bara ladda ner imagen & packa upp den på en USB-sticka. Installation tar max 10 minuter.

Grodman
2020-09-07, 14:55
http://www.vuplus-community.net/board/threads/howto-flash-update-vu-images.11819/

wizz
2020-09-07, 15:36
Ok som vanligt då.
tack.

ricki
2020-09-07, 15:48
Lite sent men ändå
https://wiki.openpli.org/Installation

wizz
2020-09-07, 15:55
Gick inget vidare tyvärr.
gjorde klart mitt USB minne och poweroff på boxen sedan i med kortet och power on men den bootade upp som vanligt inget flashande alls.

samma USB som jag alltid använt och som funkat i tidigare boxar.
sätter jag i minnet så hittar boxen det så borde ju funka eller?

matkoh
2020-09-07, 17:29
Hmmmm.

Den boxen kanske kräver att du trycker på någon knapp på fronten, för att den ska läsa USB-stickan.

micklarn
2020-09-07, 21:10
Yes, man måste trycka på on/standby på framsidan.

Flashing the Receiver.
– Fully power the receiver down via the rocker switch at the rear of the receiver.
– Make sure no USB devices are plugged into the receiver at this point.
– Insert the USB stick containing the image files into one of the USB ports on the receiver.
– Power the receiver on from the rear rocker switch and await instructions.
– As your Duo2 starts to power up you should see a prompt on the receivers display askingyou to press the power button, at this point you need to press the power button which islocated behind the flap on the front of the receiver.

wizz
2020-09-07, 21:28
Kom på det så nu kör jag på openpli och känner mig nöjd.