handdator

Visa fullständig version : Hur man får datorn att fungera som ett kort?



GreenGoblin99
2003-09-27, 10:30
Är det någon som har använt programen som finns att ladda ner på guidesida, där man kan använda datorn som ett kort m.h.a serialporten?

Isof kan någon hjälpa mig med detta.

/A

pressvempa
2003-09-27, 10:37
Ja. Du måste ha ett season interface och programmet wallbanger. Wallbanger emulerar ett smartcard och man lägger in sina nycklar i programmet precis som på ett vanligt kort.

GreenGoblin99
2003-09-27, 11:15
vad är ett season interface? jag har programet wallbanger. man fattar inte vart kan ska fylla i koder...

pressvempa
2003-09-27, 11:34
Det lättaste är att fylla i en tom provider eller om du har någon från ditt orgkort och sen droppa på morphex och sen skapa filer för wallbanger. Kopiera sen filen till mappen där du har wallbanger. När du har öppnat wallbanger klickar du på viaccess, providers och ser att 008800 ligger där. Du kan klicka på 008800 och se om dina nycklar är inlagda där. Har du inga nycklar kan du lägga in opnyckeln direkt. Ett season interface är ett kretskort som du stoppar in i boxen. Det finns lite olika , men jag kör med ett spänningsmatat och kan logga kortet med den. Har du allt inställt sen är det bara att trycka på connect och stoppa in si:t i boxen och titta på tv. Det trevliga är också att man ser inkommande emm och emc instruktioner och man förstår vad som händer.

retepnosslin
2003-09-27, 14:24
Någon som vet hur D fungerar me season interface i en X-sat shark???