handdator

Visa fullständig version : Kortet slutade funka!



mickebra_88
2003-09-27, 13:39
Hej,
Har en fundering, har nyss köpt hem en MP3.5 brännare. Körde igång multiprog 1.10 och skulle läsa ur polarens boxerkort. Allt verkade frid och fröjd tills han kom hem och upptäckte att hans kort inte fungerar längre, det står typ felaktigt kort eller så, han har en Nokia. Det var ett funcard och där väljer man ju vilken minnesstorlek det är på minnet när man ska läsa ur eller bränna, kan fel inställning där sabba kortet? Kortet heter purple galaxy fun, är det nåt annorlunda än ett annat funcard som bara heter purple? Det står inget på kortet så jag utgick ifrån att det var ett 64k kort (som ju ett vanligt purple funcard är) men jag kan även ha haft 256 inställt när jag läste ur kortet.
I vilket fall har jag ju sparat filerna som jag läste ur, kan det funka att bara bränna om kortet med dessa filer eller har jag ställt till nåt allvarligare?

pressvempa
2003-09-27, 13:47
Programmera om hans kort med de sparade filerna så kommer det att funka igen.

magnat
2003-10-02, 19:19
mickebra_88 antagligen så var kortet krypterat och då går kortet sönder + att du inte får har fått rätt nycklar i dina filer så det kanske inte funkar även ifall du bränner ut dina filer..

2003-10-02, 21:21
Kortet går inte sönder om CodeProtect var aktiverad. Dock kommer flash filen att vara felaktig, men ext eeprom filen troligen ok. Gör som pressvempa säger men tag en ny flash fil för Slipstream och kombinera med ext eeprom filen + int eeprom.

/Spock