handdator

Visa fullständig version : Några allmäna funderingar.



Gia
2003-09-30, 12:14
Hej!
Har varit medlem här endast 1 dag, har funnit att jag kunnat hämta mer bra, kontruktiv och nyttig information är än vad jag någonsin hittat på andra ställen jag varit på. Kan inte mycket själv, utan suger i mig allt.

Försök bara hålla de personer som aldrig gör annat än "gnäller" om allt borta.
Ställer tex någon okunnig en fråga, så kommer det ofta ett svar från någon som kan en hel del, som i princip totalt slår ner frågeställaren och får då denna att känna sig totalt "koko". Den som svarar borde istället vara glad att han/hon har de kunskaperna och kan ge svar och känna sig stolt över detta.
Det är ju så att alla alla vet ju inte allt, utan för att få svar på sina funderingar så måste man ställa en fråga.
Så en skärpning här!!
Jag hoppas även att ComHIt har kommit för att stana!!!

MVH
Gia

admin
2003-09-30, 17:11
Det jag stör mig mest på är att inte folk SÖKER på forumet innan dom ställer en fråga som 29493938 andra har ställt före..!

Det sinkar bara vår tid och vårt tålamod. Vi orkar inte svara på samma fråga 283347 ggr!

Det måste folk förstå..!

Så ett tips till alla:

SÖK PÅ FORUMET

2003-09-30, 18:01
Ställer tex någon okunnig en fråga, så kommer det ofta ett svar från någon som kan en hel del, som i princip totalt slår ner frågeställaren och får då denna att känna sig totalt "koko".

Från Crews sida sker detta bara då personen ifråga bryter mot regler eller av ren lathet inte orkat söka i forumet. I 99 fall av 100 står tom svaret på frågan i en tråd strax intill. Men ändå skall samma fråga ställas igen.


Den som svarar borde istället vara glad att han/hon har de kunskaperna och kan ge svar och känna sig stolt över detta.

Att svara på samtliga frågor även då de redan finns besvarade skapar ett dåligt incitament. För att Comhit skall kunna utvecklas krävs att fler individer använder sitt eget huvud. Att inte uppmuntra till att använda sökfunktionen är att göra personen i fråga en björntjänst - och forumet.


Det är ju så att alla alla vet ju inte allt, utan för att få svar på sina funderingar så måste man ställa en fråga.
Så en skärpning här!!

Man behöver inte ställa en fråga för att lära sig något. Hela iden med ett forum är att tidigare frågor och svar finns sparade för eftervärlden att läsa. Enligt ditt sätt att resonera blir ett forum meningslöst.

/Spock