handdator

Visa fullständig version : Angående AU-kort till Boxer



ersa
2003-09-30, 15:07
Tja, har läst och sökt i forumet men inte hittat tillfredställande svar så jag frågar här istället.

MÅSTE man ha ett orginalkort (dvs måste jag skafffa ett Boxer-abonnemang) för att kunna bränna ett AU-kort till Boxer? Kan man kopiera ett befintligt AU-kort till Boxer? Är det överhuvudtaget lönt att försöka få tag i ett AU-kort om Boxer ska uppdatera till Viaccess2? Har jag gjort bort mig totalt och köpt lös en Boxer utan abonnemang för dyra pengar?

pressvempa
2003-09-30, 17:27
Du måste ha nycklar från ett orginalabb, sen om det är ditt eller nån annans är upp till dig. Det finns inga program idag (publikt) som kan läsa av de nya korten. Jag vet inte hur lång tid det tar för boxer att genomföra bytet, men det borde gå fort och du kan ju köra remote tills de dödar alla gamla nycklar. Jag tycker alla ska ha nån form av abbonemang, annars får vi som har betala hela kalaset.

ersa
2003-10-01, 10:12
Ok. Nu hade jag turen att få tag i ett GK som jag kopierade så jag kör på det tills alla nycklar är döda.

Du har självklart rätt när du säger att alla ska ha nån form av abbonemang (vilket jag tänkt skaffa när mitt GK inte fungerar längre) men då kan man ju lika gärna säga att ingen borde ha piratkort heller för då får de som inte har betala hela kalaset. Jag menar, att köpa det billigaste abonnemanget och sedan fixa så man får tillgång till alla kanaler ändå är väl i princip samma sak som att inte ha nåt abonnemang? Nu vet jag ju förstås inte vad du har för abonnemang och vilka kanaler du har tillgång till men jag antar att eftersom du är medlem i ComHit Crew så antar jag att du har nån form av piratkort. Jaja, ganska ovidkommande inlägg men ändå...

//Ersa - inte snål, bara fattig