handdator

Visa fullständig version : problem



hejaifk
2003-10-03, 16:07
Jag har fått ett problem när jag precis installerat min comhem box. Det står "ett mottagningsfel i signalen stör signalerna i boxen"
Vad kan detta vra testat med att installera om och även tagit ur sladden ochs edan låtit kanalen stå på i 20minuter men inget händer...
Comhems kundservice svarar aldrig så jag försöker nu här...

hejaifk
2003-10-04, 01:26
verkligen ingen som kan hjälpa mig....skulle vilja ha viasat sport tills imorgon...

jaimeestocolmo
2003-10-04, 06:03
du måste byta din antennsladd, det måste antigen vara ett glapp eller ett brott på den, alltså den vita antennsladden,kolla även att scarten är ok !
:lol:
Lycka till

böbbe
2003-10-04, 10:50
är det en comhem hus du bor i??

hejaifk
2003-10-04, 11:57
är det en comhem hus du bor i??

Vad tror du?? Jag får ju in några av kanalerna...

Jag har även testat olika antennkablar.

PePe
2003-10-04, 17:09
Kanalerna Du får in är säkert grundutbudet i huset Du bor i. För att få in resten krävs ett fungerande programkort. Texten Du anger betyder inte att det är fel på boxen utan på kortet.

hejaifk
2003-10-04, 21:45
Kanalerna Du får in är säkert grundutbudet i huset Du bor i. För att få in resten krävs ett fungerande programkort. Texten Du anger betyder inte att det är fel på boxen utan på kortet.

Jag har ett orginalkort. Men jag får några av kanalerna men inte alla. Med kortet har jag åtkomst till alla kanaler förts veckorna sedan kommer de flesta försvinna då jag har 8 favoriter. Men vilka soom finns eller inte finns hos mig är helt blandat...

PePe
2003-10-04, 22:00
Klaga då i den butik Du handlat grejorna ifrån.