handdator

Visa fullständig version : Relay access denied



admin
2003-10-07, 15:55
"Det gick inte att skicka meddelandet på grund av att servern inte godkände en av mottagaradresserna. E-postadressen som inte godkändes är ***@****.com. Ämne 'hejhej', Konto: 'mail.comhit.net', Server: 'mail.comhit.net', Protokoll: SMTP, Serversvar: '554 <***@****.com>: Relay access denied', Port: 25, Secure (SSL): Nej, Serverfel: 554, Felnummer: 0x800CCC79"

Detta får jag när jag försöker, genom Outlook, att skicka ett mail på vår mailserver.
Det går att ta emot mail, och även skicka genom webmailen.

1) Vad är det som är fel?
2) Hur kan man ordna det?

slomo
2003-10-07, 22:22
Mailadressen som försöker skicka meddelandet finns inte med bland de adresser som är tillåtna att använda SMTP-servern(utgående post). Anledningen är att inte tillåta spamning från en okänd.
Lösningen är att antingen använda en mailadress som är godkänd eller att godkänna den andra mailadressen i inställningarna för SMTP-servern

Gizmo
2008-10-01, 22:18
Väldigt gammal tråd men fick detta problem idag jag me. Hur rackarn kan man lösa det? Tacksam för svar
Mvh Kent

rojac
2008-10-02, 06:31
Väldigt gammal tråd men fick detta problem idag jag me. Hur rackarn kan man lösa det? Tacksam för svar
Mvh Kent

Kontakta din ISP så ordnar dom det.....

matkoh
2008-10-02, 06:51
Hmmm.

De måste tillåta relaying från din burk. Kolla så kan du säkert få en specialare.