handdator

Visa fullständig version : Problem med Fun Purple Galaxy och sagem box



phalexbu
2003-10-09, 17:17
Hej!

Jag har just köpt ett Fun Purple Galaxy kort som jag tänkte programmera slipstreamfiler för comhem på. Jag programmerade in filerna med min mp3.5 och det gick utan problem. Men sen när jag satte in kortet i sagem boxen så säger den fortfarande sätt in programkort. Det verkar som sagemboxen inte tror att det är ett kort instoppat (Och jag vet att jag satte kortet med kretsen åt rätt håll). Hur kan detta komma sig? Det är ju inget fel på kretsen på kortet, det gick ju att programmera! Kan sagemboxen säga så om man har programmerat in felaktiga filer?

JÄTTE TACKSAM FÖR HJÄLP!

//Phalexbu

2003-10-09, 18:00
Om boxen säger att du inte stoppat in kortet i boxen tyder det på att ATR inte kommer. Annars om ATR är ok men resten fel tror jag den säger "ogiltigt kort" typ.

Om du vet på ett ungefär hur du ställer MP3.5 i Phoenix kan du kolla med mkextract vad ATR är och även kolla andra basic funktioner. Får du inget ATR blev något i allafall fel vid programeringen. Fick du med alla tre filerna?

/Spock

phalexbu
2003-10-10, 00:50
Ja jag fick med alla filerna. Men jag tycker det hela verkar mycket fuffens. Alltså när jag programmerade kortet första gången multiprog1.10 så verkade allt funkar perfekt med själva programmeringen. Det stog att det programmerats utan fel. Men sen dess har jag inte lyckats programmera om kortet eller något annat. Jag har försökt att radera kortet, läsa m.m. Men det slutar alltid med att det blir nått fel, typ fel vid initiering av krets. Det sjuka är att det funkar olika länge varje gång. Ibland lyckas det nästan och ibland funkar det inte alls. Detta är helt sjukt. Jag börjar funderar på om det är nått fel med programmeraren i sig. Det kanske är nått med ström tillförseln??? Jag har nätadapter till den på 9v så det borde funka. Detta är helt galet. Har du nån idé spock???

2003-10-10, 06:51
Antingen har kortet gått sönder eller så är det iallafall något matningsproblem eller annat med MP3.5. Du har inget annat kort du kan verifiera din MP3.5 med?

/Spock