handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Keyfinder hjälp.



vukan
2003-10-11, 17:23
vet inte om det är rätt å fråga i detta forum men jag testar... jag är med ucs och håller på "knäcka" via2. problemet är att keyfinder låser sig bara efter sån minuts användande... det gjorde den inte i början utan har börjat hända nu senaset tiden. vad ska jag göra?

T-bird
2003-10-11, 18:31
Vad menar du med "låser sig"?
Dumpar programmet och kommer det upp felmeddelanden?

Eller menar du att programmet låser datorn?
Kör alltid med priority reglaget längst till vänster

vukan
2003-10-11, 18:52
alltså datorn låser sig... jag kan inte ens öppna aktivitetshanteraren (ctrl, alt del) utan jag måste starta om datorn genom att stänga av den med on/off knappen.
jag har kört med reglaget max till höger och max till vänster med den låser sig ändå...

T-bird
2003-10-11, 20:52
Har ingen vettig förklaring eller teori.
Men om du är säker på att det är keyfinder som är boven så skulle jag tro att någon eller några av filerna är korrupt.

Prova att ta bort allt utom areas.txt och lägg in allt annat på nytt igen

zkurvic
2003-11-07, 20:44
alltså datorn låser sig... jag kan inte ens öppna aktivitetshanteraren (ctrl, alt del) utan jag måste starta om datorn genom att stänga av den med on/off knappen.

Det där låter som en typisk överhettning av din processor. Troligtvis har kylningen i din dator börjat bli lite sämre, kontrollera temperaturen på din processor, du kan göra det med antingen i BIOS eller installera nån form av hårdvarumonitor i OS'et. Läs manualen till ditt moderkort för mer info.

zkurvic
2003-11-07, 20:48
btw, om du har en lite äldre dator (än ca ett-två år) så är det heller inte säkert att ditt moderkort har inbyggt överhettningsskydd vilket kan innebära att du bränner upp både processor och moderkort om du inte är aktsam. Mitt råd är att se över din kylning. Troligtvis har din fläkt sett sina bästa dagar, eller så behöver du kanske bara smeta på lite ny kylpasta på processorn...