handdator

Visa fullständig version : [LÖST] behöver lite hjälp o tips ang samsungen



Monika_1971
2002-12-18, 23:18
hej igen, jag tänker köpa samsung dsr 9500 via ci. Tycker ni den är bra?Jag läste att om man ska updatera korten så ska man ta ut andra kort o modul ur boxen, varför?, o vad är skillnad mellan ci och ca modul?samt vad betyder patchad? Jag är helt grön så det skulle bli bra med lite hjälp. Jag undrar också om den digitala boxen kan sitta tillsammans med min analoga macaben (nrf 900), för den har jag för vissa europeiska kanaler, o jag vet inte om jag kan ha allt dettakopplat till en paraboll som har 4 microhuvuden, samt till en video. Jag blir jättetacksamt om du kan svara på mina frågor. Mvh monika

Kolvastång
2002-12-19, 19:04
Hej Monika!

Jag har precis köpt en sådan mottagare och tycker att den är mycket bra. Extremt snabb, faktum den snabbaste jag testat. Det är lättare för mottagaren att förstå vilket kort man skall uppdatera om du tagit ur alla andra kort, därför skall man ta ur de andra korten. När boxen är patchad då har någon bytt mjukvara i boxen så att man kan köra korten rakt in i boxen utan modul. Den digitala boxen kan utan problem sitta ihop med en Macab NRF-900, det enda som krävs för att de skall kunna sitta till samma skål är att du har en smart switch. Sen tar jag för givet att du har en Diseqc 4 switch till dina 4 huvud.

xmanx68
2002-12-19, 23:40
jag har en samsung 9500 via ci patchad, mjukvara version 118 klarar fyra kodsystem (via,con,neg,sec) utan att köpa extera ca modul, är jätte nöjd med den och allting som Daniel sa om den jag håller med.