handdator

Visa fullständig version : Viasat Ticket Hjälp !



Eldkvarn
2003-10-20, 11:43
Måste ännu en gång få hjälp av Er proffs.

Jag själv har svårt att hjälpa andra , men bidrar med mitt strå till stacken genom att vara aktiv på UCS 2000, bara så ni vet.

Nu till mitt problem:
Jag har tidigare laddat hem hex-filer till Viasat på stopstop och det har funkat bra, men inte nu längre.
Allt funkar men INTE Viasat Ticket.
Försökte då att trycka in koderna för Ticket på min box (Nokia 9780), MEN efter ett antal koder, så stannar inmatningen.
Boxen har låst sig och jag kommer ingen vart.
För att bryta denna låsning måste jag bryta strömmen till boxen.

Vad ska jag göra för att lösa detta problem ?

Hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig.

pressvempa
2003-10-20, 12:43
Använder du filerna för guldkort kan du inte remote:a dem eftersom dessa är krypterade. Eftersom du är medlem i usc2000 kan du ju knåpa ihop lite filer själv..

Saxen
2003-10-21, 15:10
Måste ännu en gång få hjälp av Er proffs.

Jag själv har svårt att hjälpa andra , men bidrar med mitt strå till stacken genom att vara aktiv på UCS 2000, bara så ni vet.

Nu till mitt problem:
Jag har tidigare laddat hem hex-filer till Viasat på stopstop och det har funkat bra, men inte nu längre.
Allt funkar men INTE Viasat Ticket.


Jag har samma problem med mitt guldkort och Nokia 9780. Hexfilerna är hämtade på samma ställe. När jag försöker gå in på en Ticket-kanal så står det bara "Det finns inte nog med krediter på ditt programkort" ungefär. I vanliga fall brukar det vara tecknet på att det är dags att uppdatera, dvs ladda ner nya hexfiler.
Någon som vet vad jag skall göra för att få tillbaka dem. De har varit borta i ca 2 veckor nu.

Jag använder mig av en MP 3.5 för programmering och vet inte något om egen programmering av koder.

klas
2003-10-21, 21:10
Jag brukade oxå ladda mina filer från stopstop men fick samma problem med ticket. Så då gick jag över till en annan mycket bättre metod, nämligen.....jag snickrade ihop mina hexfiler själv!! :D.

Gör så här så ska det nog funka

1. Ladda hem morphex, finns att ladda överallt.

2. Ladda ner tomma providers för viasat. I dom kan du sedan lägga in dina nycklar genom att klippa å klistra. men var noga med att du sätter rätt nyckel på rätt ident annars så kommer du inte att få någon bild.

3. Nu tar du den tomma provider (som e en txt. fil) och släpper i morphex.

4. tryck på generate files. Filerna hamnar i morphex katalogen.

5. Sen öppnar du ditt brännarprogram och bränner eeprom och pic filen. (självklart måste du ha de senaste nycklarna men dom får du hitta själv).

/Klas

Eldkvarn
2003-10-21, 22:23
TACK KLAS, enkelt och bra förklarat, sån´t gillar jag.

Ska prova detta själv........

flue_81
2003-10-22, 22:12
Hur hittar man morphex?

Eldkvarn
2003-10-22, 22:38
MorpHex finns att ladda ner under Guider.

Klas, vilket FORMAT ska MorpHex vara inställd på ?
(jag använder gulkortet)

T-bird
2003-10-22, 22:56
PPUA
Serial=yes
ATR=Viasat
Format=Geo32+
Tryck på generate
Klart

Om du vill kontrollera resultatet innan du bränner så öppna eprom filen med en editor, lämplig är "viaccess editor 4.5" från filsidan

Vid nästa kodbyte så kan du antingen ändra i providerfilen och göra samma sak igen eller ändra med hjälp av editorn

Eldkvarn
2003-10-22, 22:57
En liten följd fråga, på Stopstop laddade man ner filen nokia_ee.hex, måste man ha en sån "Special" fil till en Nokia-box ?

Om ja, HUR gör man en sådan fil ?

Kan man kombinera nokia_ee.hex från Stopstop med sin egen hemsnickrade picfile ?

Många frågor, men så blir det när man är en nybörjare och en glad amatör.

Eldkvarn
2003-10-22, 23:00
TACK T-bird !!!!!!

T-bird
2003-10-22, 23:03
Geo32 ska fungera i en 9780 så det ska inte behövas nån patchning.

Generellt kan man säga att pic+eprom är två kompisar som måste höra ihop. Finns lite undantag man det kanske är överkursen just nu :D

pressvempa
2003-10-23, 08:34
Kan ju lägga till att jag kör med geo34 i min nokia 9780S.