handdator

Visa fullständig version : Tråkig stämning



Da Geek
2003-10-21, 14:54
Sedan jag började läsa och posta i detta forum, har stämningen börjat likna apskit.

Handlar det om att alla som är nya är dåliga människor eller att de som har varit med ett tag inte anser att de får någon hjälp eller att forumet inte går framåt?
Jag håller med, det går att läsa sig till det mesta i detta geniala forum, men ska vi verkligen sparka på de som redan ligger?
Ni som driver forumet, kan inte ni leva med att samma frågor dyker upp lite då och då?
Var sätter vi andra in pengar till mer disk?

Mitt förslag är att vi hjälper alla som inte är lika me tills alla operatörer har bestämt sig för vilken ny teknik de ska använda. Efter det kommer forumet att vara sig likt och de som är bra kommer att kunna glänsa och de som är sämre kommer att kunna läsa det som är nytt och nyttigt.


Var lite vänliga mot varandra.
"krama varandra i trafiken"
/Da Geek

B Nice
2003-10-21, 15:16
Mycket av den dåliga stämningen kan bero på dels att de flesta leverantörer kommer att byta kodsystem och att det ställs samma frågor om och om igen angående detta. Så det blir ganska jobbigt i längden att svara på samma sak hela tiden.

Den andra grejen är att folk aldrig läser reglerna i detta forum. Jag började med pirat kort i våras (April) och innan jag hittade detta forum så kunde jag inte ett smak. Jo, det tog ett tag innan jag läst igenom alla regler och guider och jag ställde till och med lite dumma frågor men fick då som svar att frågan redan var besvarad och därmed var det bara att leta. Så om jag kan göra detta och lära mig ganska mycket på kort tid så kan väl andra personer göra likadant. Det går inte att förklara hur man gör att AU kort bara genom att skriva i detta forum utan man måste läsa "ALLA" guider för att förstå hur det fungerar.

Nu är det så att även jag har tröttnat lite men det beror på de två faktorer som jag skrev om. Jag löser fortfarande alla meddelanden som skrivs men orkar inte besvara en del för som sagt de är ju redan besvarade.

Tack för mig!!

PS Vi får alla försöka att behålla den goa stämning som hör i våras annars så är det lika bra att lägga ner forumet DS

admin
2003-10-21, 16:31
Det känns som folk vill ha allt serverat på silverfat. Dom vill ha svar på sina frågor och om dom får ett svar "Sök på forumet" så blir dom arga.

Det är inte ett faktum att vi är här. Ni har ingen rätt att kräva oss på någonting, men (som det står i ett annat inlägg) så har vi rätt att kräva av er att man läser igenom de regler som finns på forumet (vilket tydligt står när man registrerar).

Vi säger inte "Sök på forumet" för att vara taskig, vi tycker bara att man måste ta lite eget ansvar och leta reda på information. Allt kan inte vara lätt och simpelt, man måste kanske anstränga sig en liiiten aning för att nå sitt mål.

Vi som jobbar med detta forum dagligen för att få det att fungera så bra som det gör nu (enligt min mening) gör det av fri vilja, och vi önskar att man kan visa oss den respekt och värdighet som vi vill ha, bland annat genom att göra vårat arbete lättare, dvs. bland annat söka igenom forumet efter svar, eller titta på våra guider.

kgb
2003-10-22, 06:05
Får ja lägga mej i ??
hepp,,,,,men ja gör de ändå,, ja tycker inte att de är dålig stämning här Men däremot så verkar de som att folk blir sura när RAY å grabbarna som nu sköter detta forum så fint råkar skämta till de lite eller bara svarar att sök på forumet ,,,tänk själva ,,,,svara på samma fråga 100 ggr är inte så skoj,,,helst inte när de går å läsa svaren på de flesta frågorna i ovan nämnda forum,,,,jag tycker de är ett skit bra forum å ja tycker inte de är rättvist å säga att stämningen LIKNAR apskit bara för att man blir lite tillrättavisad,
Va glada istället för att vi har ett så här bra forum där man kan lära sej skit mycke om skit mycke,,,,,
Tack för ordet !

Samoth
2003-10-22, 16:35
Ja då måste ju jag också lägga mig i, jag tycker att det här forumet ÄR det bästa när det gäller koder och allt där omkring, den informations mängden som finns här är helt otroligt.
Tack för mig :D

MVH
Samoth