handdator

Visa fullständig version : Europeiska kodade kanaler



kalle2345
2002-12-20, 01:20
Jag har ett Viasat Goldcard (ej AU), samt europaparabol. Jag har sett att det finns mängder med kul kanaler utöver de nordiska som är kodade i viaccess. Bl.a. franska filmkanaler m.m. Jag undrar om det går att fortsätta lägga in HEX filer för detta på samma kort som jag har viasat gold.
Var går gränsen för hur mycket man kan ha på ett kort.
Om man även har andra accesser i boxen kan man även lägga in dessa HEX på ett o samma kort? Eller skall man ha ett kort för varje access?
Någon som har tips på webbsidor med kompletta HEX koder för alla existerande europakanaler? Eller åtminstone så mycket som möjligt.
Finns det något knep att hitta tillbaka till dem när de flyttas eller stängs?

ettex
2002-12-22, 11:12
det finns olika krypteringsätt....seca,mediaguard, irdeto bl.a. för att ta 8in dessa behövs en cam..typ aston 1.05........sedan behöver man ett kort i camen......bra länk.....ge mej din mailadress....

kalle2345
2002-12-22, 22:17
Jag vet att det finns olika krypteringssätt. Jag har inbyggd viaccess så det är det krypteringssättet jag syftar på.
Jag har hittat en HEX på nätet som täcker in flera olika utländska kanaler
som krypterar i viaccess.
Bl.a. en del franska typ Canal+, Canal+ blå m.m. Dessa sänder i TPS crypt vad detta nu är för någonting. Jag fick bild bara på Canal+.
Nästa gång jag satte på den så fanns bilden inte kvar.
När jag tittar på alla dessa kanaler så är bilden svart, den säger dock inte att det är ett felaktigt programkort som den brukar göra när det är fel kod. Vad är det som är fel?