handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Comhem genom Datorn



Mischko
2003-10-23, 18:29
Hej!

Är inte så kunnig på området så jag tänkte att någon här kanske kunde hjälpa mig. Det finns tydligen kort att köpa i tyskland som kopplas in i datorn, sedan drar du tv-sladden in till detta kortet och kör comhem genom datorn och sen vidare till TV-n. Är det någon här som har någon erfarenhet av detta? om det funkar bra, om sådant kort går att köpa i Sverige, och vilka program som krävs. Det finns juh idag "vanliga" grafikkort att köpa som gör att man kan se på TV på datorn, går det att använda ett sådant för att sedan dra fram Comhem signalen i fastigheten och på sedan använda ett program för att få det att funka.

Hoppas ni förstår vad jag menar, tackar så mkt på förhand för all information kring ämnet!

mvh

T-bird
2003-10-23, 18:34
Det du behöver är ett kort som klarar dvb-c standarden.

dvb-c är också ett utmärkt sökbegrepp att använda i forumet, då hittar du mer info

Mischko
2003-10-23, 18:36
okej ska kika på det =)

tack så mkt, programvara finns oxå bra lr?

är inte detta ett "säkrare" sätt att klara av comhems försök att spärra GK och Funcards?

2003-10-23, 20:54
är inte detta ett "säkrare" sätt att klara av comhems försök att spärra GK och Funcards?

Nej. Comhems syfte med systembytet är inte att spärra för "GK och Funcards" utan för att spärra för all piratverksamhet. Problemet med CH är inte vilken hårdvara som skall användas utan vilken algo och nyckel som gäller.

/Spock