handdator

Visa fullständig version : satelit -> dator (dvb-s kort) ??



mami
2003-10-24, 09:03
Real newbi quiestion:

Har funderat på att skaffa ett Hercules Smart TV Satellite kort (http://europe.hercules.com/showpage.php?p=70&b=0&f=1).
Nu är min fråga om nån har några erfaren heter av detta kort? (bra/dåligt?)
Enligt mina undersökningar e det samma kort som ett twinhan 1030!!

Och vilket program skulle lämpa sig bäst + extra som behövs till det (ex. yankis mm.) för att få alla kanaler (viasat!!).

Sen har jag inte riktigt fattat det där med parabolen å west/öst å grader hit å dit. Vad menas med det?
Skulle vara bra om det fanns nån utförlig guide på sånt, säkert den vanligaste frågan!!! :wink:

Tacksam för all hjälp.

(har sökt forumet efter svar men inte riktigt lyckats!!)

culo
2003-10-26, 05:58
rekommenderar spara lite mer pengar och skaffa dig ett SS1-kort (technotrend/hauppauge Nexus 2.1) istället

köp från tyskland (usa-x nånting)

mami
2003-10-27, 06:23
Vad är det för skilt/bättre med ett SS1 kort då?

Har beställt ett HAUPPAUGE WIN/TV NEXUS-S DVB-S nu iaf.
Bara att fixa min parabol iskick nu tills kortet kommer... :D

culo
2003-10-27, 16:22
vad jag har förstått, så är tunerdelen bra, till skillnad mot vissa andra som det varit problem med. ss1/nexus har också stöd av i princip de flesta program som är till för detta.
Nexus ska ju även funka att få hdtv sändningarna från astra (på software mode, men ändå) och det är ju inte helt fel.

jag har ett passande CI från hauppauge med plats för 2 Cams, köpt på dustin, till salu om du är intresserad.

mami
2003-10-30, 09:31
jag har ett passande CI från hauppauge med plats för 2 Cams, köpt på dustin, till salu om du är intresserad.

Visst är Cams nå kort som innehåller olika kryperingar?
Men finns de inte som softa i datorn? isf är de ju onödiga för mig!!
Eller kan man göra nåt annat intressant med dem?

Kanske nån vet hur man får fixat en styrkrets till parabol motorn via dator (min är ett par år gammal men...) och hur många volt de vanligaste motorerna är?

culo
2003-10-30, 17:00
du kan softcama smartcard-kortet, dvs ditt abonnemangskort, i datorn. Men detta funkar givetvis bara på knäckta system. Byter comhem sitt, som de nu håller på, och man vill köra digitaltv i datorn, så måste man använda en CI - med tillhörande krypterings CA-modul - ELLER så kan man "poormanscam:a" CA-modulen - dvs, man kan om man har en phoenix-brännare eller liknande (måste kunna sättas i phoenix-läge) då kan man stoppa smartcardkortet i den och med rätt plugin till -typ, progdvb, koda av kanaler utan en vanlig CA-modul.

ända nackdelen är att programmet du ska köra pluginen i måste stödja den - alla gör inte det - men de flesta stödjer de vanliga hauppauge CI:na som finns.