handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Ej betalt



Tjocken
2003-10-29, 13:04
Tjenna
Nu har jag fått mitt nya kort.
För 2½ år sen så hyrde/hyr jag box.
Men De verkar ha glömt ta betalt.
Jag har betalt 1gång för 2 år sen den första avgiften, sen betala jag kortavgift förra året.
Ska säga att jag har autogiro..
Inga andra räkningar kommer.
Bara månads tidningen..!

Nu: Jag har AU-kort.
Ska jag stoppa in det nya?
Eller ska jag skicka tillbaks nya kortet å säga att jag inte har någon box?
Eller ska jag vänta tills mitt Au-kort lägger av, så att jag måste stoppa in nya kortet?
Med risk att de upptäcker att jag inte betalar.

tropical
2003-10-29, 14:07
Eftersom du har autogiro så kommer det inte räkning heller . Är du säker på att de inte drar pengar från ditt konto utan att du vet om det.
Har svårt att tro att de missar en sån sak. :roll:
Det är nog ingen idè att skicka tillbaka kortet för har du fått det så vet de att du har abonnemang.
Använd guldkortet så länge det går , sen är det ingen fara med att stoppa i den andra.
Om de inte har märkt att du inte betalar hitills så lär de nog inte göra det nu heller .

Men vore jag du så skulle jag nog ta reda på vad som händer om de kommer på att de har missat 2 år. Det är nog inget kul att behöva betala retroaktivt.
:wink:

Tjocken
2003-10-29, 20:35
Nej dom drar inte ett öre.
Jo då när jag skulle betala kort avgiften kom det en räkning makulerad.
Jag har Internetbank så jag kan kolla, jag kan även stoppa själv.
Men om dom säger att jag ska betala så har jag ju ingen box...
Men det är lika konstigt med kompis, som sa upp abonemanget
och säger att han skickat tillbaks boxen, för över ett ½ år sen.
Dom har skickat räkning på 3000:- men sen har det inte hänt nåt.

Mr.F
2003-10-29, 21:34
har en kompis som har varit med om något liknande.Han sa upp sitt abbonemang för c:a 1 år sedan.Han skickade aldrig tillbaka boxen och Comhem har faktiskt inte hört av sig något mer vare sig med räkningar eller något annat.Jag har dock en känsla av att De märker detta nu när de går igenom sina kunder för utsändningen av nya kortet, om han nu inte har en sådan tur att den mänskliga faktorn missat att lägga in något i deras datorer.//MVH :roll:

El Lokko
2003-10-29, 22:31
Jodå, de märker.
Sa upp mitt abb för ca 1½ år sen. Nu vill de ha boxen, fast det får de inte. :wink:

katta
2003-10-30, 11:12
Jag sa upp mitt abb för 2, 5 år sen. Har inte hört ett knyst om varken att skicka tillbaka boxen eller kortet.
Jag får en räkning varje år på kortavgiften som jag snällt betalar, inget annat. Ska bli intressant att se om jag får nåt nytt kort 8)

pressvempa
2003-10-30, 15:39
Jag sa upp mitt abb för 2 år sen och struntade i att skicka tillbaks dekodern. Efter 1 år fick jag ett brev att antingen skicka in boxen eller köpa den. Det verkar som om de har noll koll

Chilesat
2003-10-30, 17:22
samma här

so up abng och jag vett inte värför de vill inte ha dekoden tillbaka

är det non hör som vill ha den ?

:lol:

admin
2003-10-30, 17:41
samma här

so up abng och jag vett inte värför de vill inte ha dekoden tillbaka

är det non hör som vill ha den ?

:lol:

får ta det i "Boxar-Mottagare" isåfall.

Tjocken
2003-10-31, 06:58
Shit alltså.
komhem tog betalt på autogirot. första gång på nästan 2 år
alltså upptäcker dom att man är registrerad som kortinnehavare.

Nu är frågan vad ingår i dom 198:-
hmm det kanske bara var kortavgiften...

PoorSucker
2003-10-31, 09:00
När jag sade upp mitt gamla abb så skickade jag tillbaka min gamla box. :oops:

Likväl fick jag ett brev med krav på att jag skulle skicka tillbaka boxen ett par månader senare. :shock:
När jag ringde upp dem så sade de att de att systemen som sköter faktureringen och kontrollen vilka som har boxar var inkompatibla och allt var tvunget att göras manuellt.
Jag var tydligen inte den första som ringt.