handdator

Visa fullständig version : Hur illa är det med ucs2000??



klas
2003-11-01, 20:03
När jag för en liten stund sedan skulle besöka ucs2000 fick jag access denied. När jag trycket på glömt lösenordet stor det att de har blivit hackade. Vet nån något mer om detta??

Posta gärna ett inlägg med info

/klas

pressvempa
2003-11-01, 20:05
Måste vara gammalt. Jag var inne för ett par sekunder sen och det var inga problem där.

|AMD|
2003-11-01, 20:21
Hur blir men medlem där?

Johan
2003-11-01, 20:30
www.ucs2000.com/newmember.asp

T-bird
2003-11-01, 21:17
@klas
Det var inte ucs som blev hackade, däremot ett par hotmail konton hos några members.
När dom väl hade kontroll på mailkontona så fick deras lösen skickade dit och fick alltså tillgång till MK sidorna, dessa publicerades på ett antal forum, det var anledningen att MK sidorna var nere helt ett tag och sedan bara delvis öppna.

Därför är funktionen att få ett nytt lösen borttagen och om du har tappat bort ditt så har du problem :(

Kolla tex att du inte haft CAPS LOCK nedtryckt eller stavfel eller gremlins i systemet.

Om inget av detta fungerar så finns det bara ett sätt att komma in igen: Du måste logga in på vkeys forum BF avdelningen och kontakta admin där, om du kan styrka att du är rättmätig dt-member så kan dom hjälpa till.

klas
2003-11-02, 15:50
Tack för infon T-bird!!!

Får bara "Access Denied!" när jag ska logga in.

men jag testar att skriva ett mail till admin på vkeys.

and...

("may god be with me")

/klas

T-bird
2003-11-02, 16:28
Har du ändrat nått i cookie inställningarn?

Prova ett ta bort den annars så att du får en ny

klas
2003-11-02, 16:41
fan va underbart!!! de funkar nu.

DE hade av nån konstig anledning automatiskt skrivits i ett lösen som jag har vid en annan webbplats. men nu e allt nollat å rätt lösen e på plats. (Fråga mig inte hur jag lyckades med att få fel lösen i fel login :smile: :smile:) autokorrigering eller vad det heter. men nu e de löst!!

TAckar för hjälpen T-bird

/klas