handdator

Visa fullständig version : visat ticket



macco
2003-11-08, 18:36
kan någon tala om hur man får självuppdateringen på ticket på mitt au kort till viasat som jag har gjort själv.allt fungera förutom ticket.jag har hört att man ska ta mk6,och mk5 ock lägga det i en provider,plus en ua.det är väll ua,jag skulle vilja veta hur man får tag i,hur man räknar ut sa+ua,eller hur är det.sedan i vilken provider man ska lägga detta sedan i,och vart skiriver man in den unika ua:n.kom inte och säg att det finns au guider,för det står inte i dom.tack på förhand.hej hopp kalle stropp.

Stimo
2003-11-08, 18:46
Även att du skriver att vi inte ska hänvisa dig till guiderna så ber jag di återe en gång kolla på våran guide sida under Information > PPUA SA UA och läsa texten där, där har du ditt svar! De finns också mycket inforamtion om just ticket au på forumet från tidigare frågor.

Om du nu råkar ha glömt de så finns guiderna på http://guider.comhit.net

//Stimo

T-bird
2003-11-08, 19:23
@macco

Att skriva en Guide för hur Viasat uppdaterar sin olika providers är inte speciellt lyckat för dom slingrar sig som en mask på kroken.

Det som är sanning idag kan vara nåt helt annat imorgon för dom har bytt taktik många gånger, det är sånt som gör det här till en hobby och inte bara ett sätt att ha gratis TV :D

Den senaste tiden har dom uppdaterat Ticket och Baltic med UA+MK5 och Nordic med SA+MK6 (men detta kan dom ändra redan ikväll så vem vet)

Eftersom dom uppdaterar med UA så måste ju den som man har vara en av dom som dom skickar uppdateringen till annars ingen bild.

Sammanfattning av detta är att DU måste veta på vilka providers som dina UA får uppdatering och det är DU som får editera dina filer så det fungerar med dom nycklar som du har tillgång till.
Det finns bara 2 progg som klarar detta.
Etheral för GK och Slipstream för Funcard

pressvempa
2003-11-08, 23:30
Som T-bird säger så är det inte många MK5 som uppdaterar Ticket. Men sitter man på en sån ska man absolut inte dela med sig av den!!! Inte ens på USC200. Sitter själv på en sån, men som sagt de kan byta när som helst. Hur som helst så är det godbitar fram till nåt år till eller så.