handdator

Visa fullständig version : Knäppa mottagare



[vedder]
2003-11-14, 18:40
En kompis till mig har en Sagem-mottagare för Boxer.
Med ett funcard i kortläsaren bränt med Senda-Slipstream så startar mottagaren av sig själv?
Någon som varit med om detta?
Dvs. han stänger av mottagaren och efter en stund slår den igång. Sätter han däremot i originalkortet så sker inte detta. Varför?

Min lillebror har en knäpp mottagare också. En lånad Nokia 9802 eller vad den heter och varje gång han slår på mottagaren med en sifferknapp på fjärren istället för med standby-knappen så försvinner alla kanallistor.
Jag trodde först att detta var en ren tillfällighet på grund av att mottagaren hade gjort en större uppdatering eller liknande, men han provade gång på gång och varje gång försvann hans kanallistor.

Så det kan vara. Själv sitter jag med en Samsung-mottagare och är så nöjd så. =)
Ja, vore det inte för att fjärren är inlämnad på garantin så skulle jag vara om möjligt ännu mer nöjd =)

pressvempa
2003-11-14, 21:58
Sagem mottagaren är en 632,va? Med guldkort kommer den inte att initíera sig själv.

ylppias
2003-11-15, 07:04
Min bror har en Nokia för Viasat som också slår på sig själv med funcard :?

X.
2003-11-22, 20:37
Min 632a med funcard-slipstream gör samma sak. Det går att stänga av den om man gör det exakt när det står init i displayen.

Den beter sig skumt när man sätter i kontakten också. Oftast står den bara och startar om hela tiden utan att lyckas, ända tills man stänger av den när den står på init, och slår på den igen. Ibland fungerar det på en gång. Verkar ha att göra med om den försöker öppna en fri eller en krypterad kanal vid uppstarten.

Får väl försöka yxa ihop ett guldkort-AU istället då...

X.
2003-11-22, 21:56
Gjorde ett guldkort istället, nu funkar det klockrent!

mifl
2004-01-27, 19:50
Jag uppdaterade min på uppmaning efter en kanalsökning nu kan jag stänga av den med fjärren. Men nu har jag en irriterande gul diod som blinkar när man slår över mottagaren på tv el vcr nån mer som har det????

Hellsis
2004-01-29, 16:32
Så man kan köra guldkort i Sagem ITD632?? Behöver veta för ska beställa en sådan snart. Är det smartare att köra funcard eller går det lika bra med guldkort?

X.
2004-02-08, 20:50
mifl: Jag har det gula blinket också. Jävligt irriterande. Får väl tejpa över diodeländet.

Hellsis: Guldkort funkar bra, likaså funcard efter uppdateringen.