handdator

Visa fullständig version : Force 1188T för digitala marknätet



frejac
2003-11-14, 19:23
Jag har precis varit och köpt en Force 1188T med inbyggd hårddisk. Ett år efter det att jag blev erbjuden en förra gången, men nu är den godkänd av boxer också. Då bangade jag pga pengabrist, skulle precis ut och resa.

Måste säga att jag, efter att ha knappat runt och testat lite grand, just nu är väldigt nöjd. Visst - dyr som aset, men den verkar väldigt kompetent och snabb. Piskar tom min tidigare, Nokia 212t, något i snabbhet vad gäller kanalbläddrandet. Och blixtrande snabb i uppstart, vilket nokian inte är...

Hade ett funcard m. slipstream till min Nokia, och den fungerade utmärkt även i force'n. Fast nu har jag tecknat upp mig för ett abb i ett år, för att få den lite subventionerad och med tanke på bytet av kort.

Är det något ni vill veta om den så skrik till så ska jag försöka testa/svara.

/Fredrik

Mia71
2003-11-14, 19:34
kan du ta in boxerguid med den boxen eller

frejac
2003-11-14, 19:47
kan du ta in boxerguid med den boxen eller

Nej, det går inte tyvärr.

Men till skillnad från Nokia 212 (som inte heller har guiden) så buffrar den informationen om alla kanalers program i EPG (electronic program guide). Så man behöver inte zappa runt för att se vad som visas (och nästkommande) på de olika kanalerna.

Mia71
2003-11-14, 19:54
ok jag har själv en nokia 212t men är intresserad av en ny men vet inte vad jag ska köpa än.
Man kommer väl på det så småningom.
Tack för svaret i alla fall

frejac
2003-11-14, 20:00
Nemas problemas, skrik till om det är något mer du undrar över.

Ha en bra helg :)

frejac
2003-11-17, 21:42
Är fortfarande väldigt nöjd, men tycker det är lite synd att den inbyggda EPG'n inte inneåller fler program än nuvarande och nästa. Fast det är å andra sidan tydligen Boxer's fel eftersom de inte sänder det. Forcen har stöd för upp till 4 dagar tycker jag mig ha läst.
Gillar att inspelningsdelen listar programmets namn och att man inte behöver leta upp något VHS-band :)

Michelangelo
2003-11-18, 08:01
Tycker det e lite väl dyrt för boxers lilla utbud..... skulle kunna tänka mig en sån för Comhems stora utbud.. hade varit mer värt.

frejac
2003-11-18, 08:52
Visst är det för dyrt. Men är man teknikfreak så :lol:

frejac
2003-11-18, 13:05
Ställde frågan till Force om boxerguide kan komma vid framtida mjukvaruuppgraderingar, men fick svaret att:

No chance of open tv since this requires considerable hardware modifiactions .

joad
2003-11-18, 16:14
Fråga:
Om man spelar in på den inbygda hårddiken kan man sedan överföra filerna till en PC för att kunna bränna ut dom på DVD?

/joad

frejac
2003-11-18, 18:13
Det finns ingen ethernetport eller någon utgång på boxen som är kopplad till hårddisken. Jag har inte öppnat boxen och plockat ut hårddisken, så jag vet inte vilket format den dumpar datat i eller vilket filsystem som används. Men jag vet att den inte komprimerar när den spelar in, så bild och ljud blir av bästa kvalitet (5.1-ljud om utsändningen är det).

L8
2004-02-02, 20:48
Hur många timmar bra kvalitet kan du spara på hårddisken (kan man välja kvalité)?
Är det lika enkelt att programmera in en inspelning som på vhs? Och hur bra fungerar det att pausa ett program en kort tid och sedan fortsätta kolla?

frejac
2004-02-02, 21:17
Man kan inte ställa kvaliteten - den dumpar allt rakt ner på disk, utan komprimering. Vilket innebär att inspelade utsändningar med 5.1-ljud också spelas upp i 5.1. Säger dom, jag har inte testat - men bilden är samma som utsändningen i alla fall.

Hårddisken ska rymma 60 timmar film.

Tycker det är minst lika lätt att spela in som på VHS. Slipper ju bandletandet :) Sen så spar den programinformationen, så man får automatiskt titel och information om det inspelade.

1188t tillverkas för övrigt inte längre..men verkar har samma mjukvaruversion som den nya modellen, så det är knappast så att man sitter i sjön :)

Inspelning och pausning har idag lite problem med textningen på vissa kanaler, men det är fixat i nästa mjukvaruuppdatering. (utsänds prel. i Mars) I övrigt fungerar det fint att pausa.

L8
2004-02-02, 21:37
Tack för snabbt svar!
Såg precis att Expert tagit bort 1188:an från webben (den fanns där igår) :cry:
Vet du något bra ställe att handla på? Jätte svårt tycker jag att hitta någon bra sida med bra pris att shoppa på. Gärna subventionerad

frejac
2004-02-02, 21:48
Hej! Har tyvärr inte så stor koll på försäljningsställen. Min favoritnasare heter Electro-ton och finns i Årsta utanför Stockholm. Vill du ha något på nätet vet jag inte...men kanske någon annan?

mohawk
2004-02-04, 18:32
Hej!
Jag har också en 1188T som hittills fungerat utmärkt.
MEN när boxer kodade om häromdagen så ställdes jag inför fakta - antingen går det att lägga in dom nya via fjärren - eller så kommer jag att ha ett betydligt smalare utbud.
Dom guider som finns ger just ingen ledning tycker jag.
Är det nån som hittar i Force 1188Ts menyer?
Var lägger jag in dom nya koderna?
Tacksam för svar...

T-bird
2004-02-04, 18:48
Testa om det är samma som det här http://www.comhit.net/viewtopic.php?p=10194#10194

mohawk
2004-02-04, 19:08
Tack T-bird!
Du är en pärla!
Det funkar!