handdator

Visa fullständig version : Convertera Guldkort till Funcard



deas
2003-11-16, 20:39
Jag undrar om någon är haj på att göra om helt vanligt guldkorts koder till funcard koder?

Stimo
2003-11-16, 20:56
Men tanke på var för forum du befinner dig på när du ställer frågan så är nog risken rätt stor eller vad tror du?

//Stimo

deas
2003-11-16, 21:07
Jo men jag undra om nån kunde ge mej nått tips till kanske nån bra sida eller kanske ett program tips...

deas
2003-11-16, 22:29
Jag lyckades fixa mitt problem efter lite hjälp från Stimo som jag är otroligt tacksam för...

Och ett litet tips till er alla... Använd sök funktionen på detta forum... Man kan hitta mer än man tror :)

Matex
2003-11-16, 22:40
Jag lyckades fixa mitt problem efter lite hjälp från Stimo som jag är otroligt tacksam för...

Och ett litet tips till er alla... Använd sök funktionen på detta forum... Man kan hitta mer än man tror :)

Grattis c-c c-c c-c
Ja , sök funktionen är bra . :wink:

Stimo
2003-11-16, 22:42
Jag tar de som att du fick de hela att fungera tillslut Deaaaaaas??

/S

deas
2003-11-17, 17:19
Tyvärr inte... Det verkar som om mina Funcard koder inte fungera så bra som jag trodde... Den vill inte aktivera kortet... Sen fick jag höra av en polare att man inte kunde göra om Guldkorts koder till Funcard koder p.g.a. nån mysko anledning... Men man kunde göra om ett Guldkort till både Silvercard och MegaPic... Så just nu är jag lite förvirrad :/

deas
2003-11-17, 18:10
Det va typ så jag gjorde innan fast jag läste av mina gudlkorts filer med Viaccess Editor å sen gjorde om dom med MorpHex till Slipstream men det funka itne riktigt :/

2003-11-17, 19:16
Koderna är givetvis identiska. Konfigureringen och filerna i sig skiljer.

Förtydliga vad du menar med att det inte vill funka.

/Spock

deas
2003-11-18, 10:38
Jag har tagit ut alla koderna och fört över dom i den toma provider fil som ni har på er sida. Sen gjorde jag om den filen till guldkorts koder via MorpHex och det kortet funka att aktivera. Men när jag väljer att göra om samma provider fil till Funcard (slipstream) så vill inte kortet gå igång när man sätter det i mottagaren. Jag lät det sitta i över natten men inget hände. Men guldkortet som jag tillverka av samma provider fil kom igång på ca 20min.

2003-11-18, 16:50
Vad är felmeddelandet på TVn från boxen?

/Spock

deas
2003-11-18, 20:31
Där står bara "Denna kanal hanteras inte av kortet" precis som det brukar när jag aktiverar guldkort. Men problemet är att funkortet inte går igång utan det står bara "Denna kanal hanteras inte av kortet" hela tiden.

Snouser
2003-12-21, 02:32
jag har samma fel är det ingen som kan?